بازداشت نظامی سابق انگلیس در دوبی به اتهام جاسوسی

روزنامه انگلیسی گزارش داد «مت کروچر» تفنگدار سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس که در عراق و افغانستان خدمت کرده، به مدت هفت ماه است به اتهام جاسوسی در دوبی در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش ارز پرس، این افسر سابق ۴۰ ساله که از قضا بالاترین مدال نظامی انگلیس را هم دارد، در سال ۲۰۰۸ در افغانستان خدمت کرد و در نوامبر در دوبی به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، وی به دسترسی عمدی و غیرقانونی به شبکه مخابراتی متهم و پس از ضبط پاسپورتش از خروج از امارات منع شد.

کروچر که اکنون یک مشاور امنیتی مستقر در خارج از انگلیس است، به دلیل ارتباطش با وزارت دفاع این کشور مورد بازجویی قرار گرفت، اما جزئیات دیگری در رابطه با اتهام جاسوسی ارائه نشده است.

خانواده او گفتند که آنها با «استرس شدید» روبرو هستند و اتهامات را «ساختگی و مضحک» توصیف کردند.

خانواده کروچر همچنین گفتند: «ما نمی‌دانیم چرا رسیدگی به این پرونده اینقدر طول می‌کشد. پرونده‌ای که ما معتقدیم ساختگی و مضحک است.»

کروچر در زمان خدمتش در افغانستان خود را روی یک نارنجک طالبان انداخت تا اطرافیانش را نجات دهد و به همین دلیل به او نشان «صلیب جورج» بالاترین نشان نظامی انگلیس اهدا شد. وی همچنین از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ در دوبی زندگی کرده و با مقام‌های این شهر درباره مسائل مربوط به امور امنیتی همکاری داشته است.

در واکنش به بازداشت کروچر، یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه انگلیس گفت: «ما از یک مرد انگلیسی در دوبی حمایت می‌کنیم و با مقام‌های محلی در ارتباطیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.