انصارالله بازگشایی مسیر مواصلاتی مأرب و البیضاء را اعلام کرد

جنبش انصارالله یمن از بازگشایی مسیر مواصلاتی دو استان البیضاء و مأرب در مرکز یمن پس از ۱۰ سال مسدود بودن در پی جنگ در این کشور خبر داد.

به گزارش ارز پرس، «علی طعیمان» استاندار مأرب که از سوی جنبش انصارالله منصوب شده، اظهار کرد: مسیر مواصلاتی دو استان البیضاء و مأرب پس از پاکسازی آن از آثار جنگ از جمله مین‌ها، خاکریزها و موانع مختلف، به شکل کامل برای عبور و مرور مسافران باز شد.

به گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، استاندار مأرب گفت: کمیته میدانی (انصارالله) امنیت این مسیر را برقرار کرده و اقدامات لازم را برای تامین امنیت مسافران و حفظ جان آنها را در پیش گرفته است.

او در ادامه از دولت مستعفی یمن خواست به مسوولیت خود در رفع مشکلات مسافران این مسیر عمل کرده و به بازگشایی این مسیر و برچیدن آثار جنگ از جمله مین‌ها و خاکریزها در مسیرهای واقع در مناطق تحت کنترلش متعهد باشد.

در همین چهارچوب، برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری را از آغاز عبور و مرور مسافران از مسیر مواصلاتی استان البیضاء و شهر مأرب منتشر کردند.

دولت مستعفی یمن که پیش از این اعلام کرده بود تمامی راه‌های منتهی به استان مأرب از طرف این دولت از فوریه گذشته باز شده، تا این لحظه واکنشی در این خصوص نداشته است.

۲۳ دسامبر گذشته «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، پایبندی دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان و مستقر در عدن و دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله به مجموعه‌ای از تدابیر در چارچوب نقشه راهی شامل برقراری آتش‌بس فراگیر و بهبود شرایط معیشتی مردم را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.