پتروشیمی آبادان وضعیت بحرانی دارد / صدای کارگران شنیده شود

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار ارز پرس اظهار کرد: پتروشیمی آبادان حدود ۲ ماه است که حقوق پرداخت نکرده و سه ماه بیمه اعمال نکرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروشیمی آبادان را از نظر توان لجستیکی انداختند و کوچک کرده‌اند؛ خوابگاه پتروشیمی آبادان در منطقه هلال بریم این شهر نیز به فروش رفته است.

مولوی تاکید کرد: دریافت حقوق، مزایا، بیمه و بیمه تکمیلی جزو مطالبات کارکنان پتروشیمی آبادان است.

وی توضیح داد: مدیریت‌های پتروشیمی باعث ایجاد شرایط بحرانی در پتروشیمی آبادان شده‌اند و کارکنان پُرتلاش پتروشیمی آبادان نباید پاسخگوی سیاستگذاری‌های غلط باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی و نظارت صحیح چه ارتباطی به کارگر زحمتکشی که در دمای ۵۰ درجه برای اعتلای صنعت کشورمان تلاش می‌کند، دارد؟ آیا تهیه خوراک پتروشیمی آبادان جزو وظیفه کارگر است؟

مولوی با بیان اینکه اکنون سیاستگذاری ناصحیح و غلط به جایی رسیده که قصد دارند خودروهای عملیاتی همچون آمبولانس و آتش نشانی را بفروشند، گفت: چه توجیهی دارد که رئیس هیئت مدیره پتروشیمی آبادان به صورت همزمان رئیس هیئت مدیره کارخانه غدیر نیز باشد؟

وی با بیان اینکه کاری کردند که پتروشیمی آبادان از جذابیت لازم افول داشته است، افزود: قصد داشتند پتروشیمی آبادان را به هلدینگ خلیج فارس واگذار کنند؛ اگر واقعاً دلسوز هستند به پالایشگاه آبادان واگذار کنند چرا که سند ملک پتروشیمی آبادان به پالایشگاه این شهر تعلق دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی پتروشیمی آبادان آرامش ندارند، تصریح کرد: قطعاً در این دوره مجلس اجازه نخواهیم داد پتروشیمی آبادان بیش از این سبب رنجش کارکنان و خانواده‌هایشان شود.

مولوی با بیان اینکه سازمان‌های بالا دستی هیچ‌گونه برنامه‌ریزی موفقی برای پتروشیمی آبادان ندارد، عنوان کرد: پتروشیمی آبادان ناچار است EDC تولید کند و در غیر این صورت بیش از شرایط فعلی زیان ده می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم پتروشیمی آبادان به عقب باز گردد، تصریح کرد: گویا در این ناهماهنگی مدیریتی و سیاسگذاری غلط، از نظر مسئولان، کارگران مقصر اصلی شناخته شده‌اند.

مولوی اضافه کرد: برایم جای تعجب است که با وجود بازدید میدانی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان بالا دستی و گزارش‌هایی که به آنها ارائه شده ولی چنین وضعیت اسفناکی رقم خورده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با اجرای تحلیل و آسیب شناسی مطلوب یک تصمیم منطقی به منظور برون رفت از بحران اتخاذ کنند ولی متأسفانه همچنان نظاره‌گر آتش سوزی‌های مختلف در این شرکت هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگری که شغل آن جزو مشاغل سخت و زیان آور است نباید مشکل بیمه داشته باشد، تاکید کرد: به طور حتم کم کاری‌ها و ترک فعل‌های مسئولان پتروشیمی و مدیران بالا دستی از مسیر قانونی پیگیری خواهیم کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.