وجود 26000 نیروی اورژانس/ کاهش مدت رسیدن موتورلانس به 9دقیقه

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، بهرام عین‌اللهی امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های جدید سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: یکی از پیشرفته‌ترین اورژانس‌های منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و نزدیک به 26 هزار نیروی انسانی و 6 هزار آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور داریم.

وی افزود: یکی از کارهای مهمی که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی در اورژانس بنیان‌گذاری شده، آموزش و پژوهش است. ما اورژانس را به عنوان یک دانشگاه می‌شناسیم و امروز اولین ساختمان آموزش و پژوهش اورژانس کشور افتتاح شد که هدف آن ارائه آموزش‌های خاص مرتبط با اورژانس است که با آزمایشگاه‌های مهارتی، شبیه‌سازها و انسان‌نماها تجهیز شده و در برای آموزش دانشجویان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عین‌اللهی ادامه داد: در رابطه با انتقال بیمار و مصدوم نیز آموزش‌های تخصصی در این مرکز ارائه خواهد شد. این پروژه در دولت آیت‌الله رئیسی طی 6 ماه تجهیز شد و آماده ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان است.

وزیر بهداشت با اشاره به بهره‌برداری از 30 دستگاه موتورلانس جدید بیان کرد: یکی از مشکلات شهرهای پرترافیک مانند تهران دیر رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیماران است و برای همین موتورلانس در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، شیراز و... به کار می‌رود.

وی گفت: در شروع دولت فطی 150 موتورلانس در استان تهران فعال بوده اما الان به 264 موتورلانس افزایش یافته است و این موضوع باعث کاهش مدت رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به 9 دقیقه شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین موتورلانس‌ها مجهز به وسایلی هستند که می‌تواند علائم حیاتی بیمار را به مرکز کنترل منتقل کند و اگر مریض سکته و مشکلات قلبی داشته باشد پزشک در مراکز درمانی می‌تواند راهنمایی لازم را ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.