اعلام معیارهای ریاست جمهوری از سوی جامعه اسلامی دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای معیارهای مطلوب خود در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
پس از چندین قرن مبارزه بزرگانی که سودای تحقق حکومت اسلامی را در دل می‌پروراندند و از سویدای دل برای حاکمیت ایرانی-اسلامی مبارزه می‌کردند، انقلاب اسلامی ایران به رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) که شجاعت و حکمت را در ظرف اسلامیت به منصه ظهور رساند و در هم آمیخت، به پیروزی رسید.

این پیروزیِ شیرین، موخره‌ی شکست‌های تلخِ بسیار، سرخوردگی‌های فراوان و تحقیرهای متعددی بود که بر سر امت اسلام و ملت ایران فرود می‌آمد. از نهضت آزادی هندوستان و جنبش‌های روشنفکری مسلمانان گرفته تا نهضت تنباکو، جنبش مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت، در طول تاریخ پرخونِ ملی و مذهبیِ ما، شاهد سرکوب نیروهای مستقل با دغدغه‌های اسلامی و انقلابی بودیم؛ و این امام بود که صدای فریاد 1400 سال تاریخِ پرخونِ شیعه را و دردها و رنج‌ها و ضجه‌ی دردآلودِ ایرانِ اسلامی را به مشتی گره‌کرده بدل کرد و به پیشانیِ استعمار کوبید.

از سال‌ها قبل از پیروزی این نهضتِ چند صد ساله، بدیهی به نظر می‌رسید که مستکبران و جلادان و ضحاک‌مآبانِ روزگار، این استقلالِ تهدیدآمیز و رعب‌افکن _که دیری نمی‌پایید که بنیان‌های ظلم و ستم در جهان را از بیخ بیفکند و ریشه‌کن کند_ را بر نمی‌تابیدند. در تاریخِ انقلابیِ ما، این بر نتابیدن در قالبِ انواع و اقسامِ ترورها، کودتاهای سیاسی، جوسازی‌ها و پمپاژهای رسانه‌ای، حمله‌ی مستقیم یا غیر مستقیم نظامی و انواع تهاجمات فرهنگی فعلیت یافت؛ که اگر نبود این کینه‌توزی‌ها و بدخواهی‌ها و دشمنی‌هایی که صرفا نشات گرفته از خواستِ یک ملت برای رسیدن به استقلال سیاسی، فکری و فرهنگی بود؛ قطعا این مسیرِ سخت و صعب‌العبور به مراتب ساده‌تر و آسان‌تر طی می شد و امروز که به توفیق و مدد الهی و نظر مقدس حضرت حجت (عج) و حکمت امامین انقلاب و همچنین فداکاری‌های بی‌بدیل شهدا و انقلابیون و صبر و حلمِ مثال زدنیِ مردمِ قهرمانِ ایران، معجزه‌وار به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، میتوانست روزِ فتحِ قله‌ها باشد.

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست شهید عزیزمان، سید ابراهیم رئیسی، تشعشعی از تحقق دولت اسلامی را بر دیدگان مردم تاباند. او فارغ از نتیجه‌ها، مرد تکلیف بود و مرد خدا و مردم! و از هیچ تلاشی برای پیشوا و وارث قرار دادن مستضعفان و محرومان بر روی زمین فروگذار نکرد. تمام خواسته فعالین انقلابی و توده مردم امروز جز این نیست که متصدیان دولت بعدی در کنار تحکیم نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و عیوب و ایرادات، بیشترین قرابت را از این منظر با دولت پیشین داشته باشند.

بدینوسیله ستاد انتخاباتی «راه روشن» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان صراحتا اعلام می‌نماید رجل سیاسی و شخصیت‌هایی که کوچکترین نسبتی با جهت‌گیری‌های انقلابی و مردمیِ دولت پیشین ندارند_کما اینکه برخی افراد در روزهای پیشین با این رویکرد در ساختمان وزارت کشور به چشم آمدند و خیلی زود نیز باطن ذان خویش را عیان نمودند_ بهتر است خویشتن را به زحمت نینداخته و در راستای ساده‌سازی فضای انتخابات برای مردم و کمتر شدن هزینه‌ها و ایضا عدم تَکرارِ دولت‌های پیشین که مسبب وضع موجود هستند عطای قدرت را به لقایش ببخشند تا شاهد صدارتِ مجدد مردانِ خدا بر کرسی ریاست جمهوری نظام اسلامی باشیم.

همچنین ستاد انتخاباتی «راه روشن» با تفقد بر منویات مقام معظم رهبری، مصالح کشور، منافع مردم و نیازهای فعلی جامعه، مصادیق ذیل را از مهمترین معیارها برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور می‌داند:

1_انطباق فکری و عملیاتی با منظومه فکری، ولی فقیه
2_مردمی بودن
3_ساده‌زیستی و پاک‌دستی
4_اخلاق‌مداری و صداقت
5_عدالتخواهی
6_فسادستیزی
7_حائز کارنامه و سبقه مدیریتی
8_حائز تیم مدیریتی هماهنگ
9_حائز مبانی فکری
10_شجاعت
11_خستگی ناپذیری
12_روحیه‌ی جهادی
13_ جوانگرایی
14_باورمند به توامندی‌های داخلی
15_تحول‌گرایی در عین تاکید بر اصول انقلاب

بدیهی‌ است کاندید حمایتی ستاد راه روشن نیز در روزهای آتی بر اساس همین معیارها انتخاب و به همگان معرفی خواهد شد.

والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.