برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری "سرو سرخ" توسط هلال احمر

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، جمعیت هلال احمر در راستای اهداف والای انسانی و صلح‌اندیشانه، سه جشنواره فرهنگی و هنری در بخش‌های «فیلم و نمایش رادیویی»، «شعر و داستان» و «عکاسی، نقاشی و هنرهای تجسمی» در بخش جانبی کنگره 2500 شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌کند.

این جشنواره‌ها با عناوین "سرو سرخ" در پاییز سال 1403 برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره‌ها، 31 تیرماه 1403 خواهد بود.

اهداف این جشنواره شامل ترویج ایثار و ازخودگذشتگی شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس، حضور رشادت‌گونه همه امدادگران ازدست‌رفته در تمامی حوادث و نمایش فعالیت امدادگران سایر دستگاه‌های مسئول در دوران دفاع مقدس است.

جشنواره "سرو سرخ" در تلاش است با فرهنگ‌سازی و آشنایی آحاد مردم از دریچه هنرهای نمایشی، شعر و داستان و تجسمی، پاسداشت از حضور داوطلبانه و فعال امدادگران شهید در زمان جنگ و تمامی حوادث ناگوار و تلاش امدادگران عاشق را که با حضور بی‌وقفه خود در تمامی موقعیت‌های خطرناک بشری برای آرامش و صلح مردم سرزمین مادری‌شان از جان شیرین گذشتند، به نمایش درآورد.

این جشنواره‌ها در گام نخست خود با مشارکت و الهام از توان هنرمندان کشور، راه ایثار و گذشت این دلیرمردان کمک‌رسان پشت‌صحنه‌ها را برای نسل‌های بعدی به‌یادگار می‌گذارد و فرهنگ عشق و دوستداری همنوع خود را در دل تک تک انسان‌ها نهادینه می‌کند. محورهای جشنواره‌های سرو سرخ شامل ایثار، شهادت و خدمات داوطلبانه است و همچنین آثار ارسالی نباید در گذشته ارائه و چاپ شده باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.