دست‌نامه‌های ترویجی محصولات استراتژیک تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر کارگروه ملی و ستادی تدوین دست‌نامه‌های ترویجی کلزا اظهار داشت: در حال حاضر 32 دست‌نامه ترویجی مدیریت تولید کلزا برای 32 استان کشور تهیه و رونمایی شده و این دست‌نامه‌ها اکنون در مرحله اخذ کد ثبت است و پس از بازنگری نهایی در اختیار استان‌های کشور و کشاورزان قرار می‌گیرد.

هادی مصلی‌نژاد افزود: کارگروه‌های تخصصی در معاونت علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تهیه و تدوین دست‌نامه‌های ترویجی مدیریت تولید محصولات را در کشور رهبری و هدایت می‌کنند و کلزا یکی از مهمترین محصولات زراعی است که برای آن دست‌نامه ترویجی آماده شده است.

وی اظهار داشت: در گذشته دستورالعمل‌های کلی برای تولید کلزا و سایر محصولات تهیه شده بود، اما برای نخستین بار این دستورالعمل‌ها براساس اقلیم‌های مختلف با جزییات برای هر یک از 32 استان کشور در حوزه کلزا تهیه شده و در مورد سایر محصولات نیز این گونه عمل خواهد شد.

مصلی‌نژاد ادامه داد: در دست‌نامه‌های ترویجی کلزا، آخرین مطالب علمی روز کشور گنجانده شده ضمن آن که نظرات کشاورزان پیشرو نیز در آن لحاظ کرده‌ایم.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی گفت:کشاورزان از طریق دستورالعمل‌های موجود در دست‌نامه‌های ترویجی کلزا در مورد تمام موضوعات تولید از تهیه بذر تا مکانیزاسیون، تغذیه گیاهی، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مطلع می‌شوند و می‌توانند مزرعه خود را با علم روز مدیریت کنند.

وی اذعان داشت: در تدوین این دست‌نامه‌ها کارشناسان، متخصصان و اعضای هیات علمی تراز اول کشور و کشاورزان پیشرو در قالب کارگروه‌های تخصصی مشارکت کرده‌اند

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.