فائو: احتمالا یک میلیون نفر در غزه تا ماه ژوئیه با گرسنگی مواجه می‌شوند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی کرد بیش از یک میلیون نفر در غزه تا ماه ژوئیه با گرسنگی و خطر مرگ روبرو شوند.

به گزارش ارز پرس، این سازمان گزارش هشدار زودهنگام خود را برای بازه زمانی ژوئن تا ماه اکتبر ۲۰۲۴ در اماکنی که با بحران گرسنگی روبرو هستند، منتشر و پیش‌بینی کرد که در این بازه زمانی ناامنی غذایی شدید در این اماکن بدتر شود.

گزارش فائو حاکی از آن است که ناامنی غذایی حاد در ۱۸ مکان که بحران گرسنگی را تجربه می‌کنند، بدتر خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد ارائه کمک‌های فوری برای جلوگیری از گرسنگی به ویژه در غزه و سودان ضروری است. وضعیت مالی، فلسطین، سودان جنوبی و سودان همچنان نگرانی‌ها را در بالاترین سطح ایجاد می‌کند.

داده‌های گزارش شده در این گزارش نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه در سطح سوم یا بالاتر قرار دارند که در طبقه‌بندی موقت امنیت غذایی سازمان ملل متحد به عنوان «بحران» شناخته می‌شود.

این سازمان در بیانیه مرتبط با این گزارش اعلام کرد انتظار می‌رود درگیری‌های جاری در فلسطین گرسنگی حاد را تشدید کند که در حال حاضر با قحطی و مرگ و میر و همچنین آواره شدن کل جمعیت غزه در سطح فاجعه‌باری قرار دارد.

فائو اعلام کرد بیش از یک میلیون نفر (نزدیک به نیمی از جمعیت غزه) ممکن است تا اواسط ژوئیه با گرسنگی و مرگ مواجه شوند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی و قحطی عظیم که جان کودکان و سالمندان را می‌گیرد، بیش از ۱۱۹ هزار فلسطینی شهید و زخمی و حدود ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.