رشد ۳۸۸ درصدی سود «وبصادر» در ۱۴۰۲/ پرداخت سود سهام از مرداد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با سرمایه اسمی ۲۱۵ هزار میلیارد ریالی، صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده ۱۲ ماه سال مالی ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «وبصادر» در این مدت بالغ بر ۶۸۲ هزار میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که با کسر هزینه ۴۸۴ هزار میلیارد ریالی سود سپرده‌ها بالغ بر ۱۹۸ هزار میلیارد ریال درآمد خالص تسهیلات و سپرده‌گذاری داشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۶ درصدی روبرو شد.

در این دوره جمع درآمدهای عملیاتی و سود خالص در صورت‌های مالی تلفیقی نیز به ترتیب ۵۰۲ هزار میلیارد ریال و ۳۸ هزار میلیارد ریال بوده که به ترتیب افزایش ۵۴ و ۶۴ درصدی را تجربه کرده‌اند. سود تلفیقی هر سهم هم از ۱۳۴ به ۱۸۰ ریال رسیده که حکایت از رشد ۳۴ درصدی دارد.

شرکت اصلی بانک صادرات ایران نیز در سال مالی مورد نظر ۲۶ هزار میلیارد ریال سود خالص کسب کرد که جهش ۴۸۶ درصدی به همراه داشته و ۱۲۲ ریال سود برای هر سهم محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل با رشد ۳۸۸ درصدی همراه شد.

همچنین بر اساس اطلاعیه منتشر شده بر سامانه کدال در مورد پرداخت سود سهام بانک صادرات ایران، سود سهام وبصادر به سهامداران حقیقی و حقوقی از جمله شرکت‌ها، مؤسسات، صندوق و سبدهای سرمایه‌گذاری که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، از تاریخ یکم مردادماه سال جاری به حساب آنها واریز خواهد شد.

سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند از ۳۰ مردادماه سال جاری با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی برای دریافت سود سهام خود به یکی از شعب بانک صادرات ایران مراجعه کنند. سهامداران حقوقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند از ۳۰ مهرماه سال جاری با ارائه اصل درخواست کتبی، اعلام شماره حساب (شماره شبا)، تصویر آگهی روزنامه رسمی و مستندات مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز، به امور سهام بانک صادرات ایران به نشانی: تهران خیابان سمیه، مابین خیابان‌های بهار و مفتح، ساختمان سپهر، شماره ۸۵ طبقه اول مراجعه کنند.‌

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.