چطور "ایرپاد و هدفون" خود را بدون خسارت تمیز کنیم؟

به‌گزارش پایگاه خبری ارز پرس؛ استفاده از تجهیزات الکترونیکی و انواع لوازم جانبی مربوط به تلفن همراه امروز به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه ما است و بدون تردید نگهداری و البته رعایت بهداشت در بسیاری از این موارد اهمیت بسیاری را طلب می‌کند.

یکی از این تجهیزات انواع هدفون و ایرپاد است که به گفته کارشناسان رعایت بهداشت و توجه به بهداشت دوره‌ای این گجت‌ها یکی نکته‌ای است که کاربران نباید به آن بی‌توجه باشند چون نه تنها عاملی در افزایش طول عمر استفاده از آنهاست بلکه می‌تواند به نوعی سلامتی کاربران را هم تحت تاثیر قرار دهد.

اما سئوال اینجاست که برای نظافت دوره‌ای هدفون‌ها و ایرپادها باید چه کار کرد و چه ابزار و لوازمی برای این کار لازم است؟ در ادامه پاسخ این سئوال را به صورت گام به گام آورده‌ایم تا اگر شما هم جزو یکی از کاربران این گجت‌ها هستید بتوانید با استفاده از آن بهداشت این گجت‌ها را رعایت کنید و مدت بیشتری از آن‌ها استفاده کنید.

1. پد‌ ژلاتینی (بالشتک‌) سرهدفون یا ایرپاد را جدا کنید

اولین قدم برای تمیز کردن هدفون یا ایرپادها این است که در صورت وجود پدهای ژلاتینی و یا لوازمی که به آنها متصل است را بردارید.

2. گردوغبار و کثیفی‌ها را پاک کنید.

بعد از جداسازی بخش‌های قابل جدا سازی از هدفون یا ایرپاد گام بعدی تمیز کردن گردوغبار و جرم ایجاد شده در بخش اسپیکر (بلندگو) است که می‌توانید این کار را با استفاده از یک برس نرم یا یک گوش پاک‌کن پنبه ای خشک به آرامی انجام دهید. مراقب باشید که آسیبی به شبکه روی اسپیکر ایجاد نشود و ادامه دادن این روند اطمینان حاصل کنید که هرگونه گرد و غبار  و پرز از روی صفحه توری که میکروفون و بلندگوها را پوشانده است پاک کرده باشید.

3. بدنه را با پارچه کمی مرطوب تمیز کنید

گام بعدی بعد از پاک کرد گرد و غبار و جرم‌های ایجاد شده در بخش اسپیکر یک پارچه تمیز را به آرامی با کمی محلول ضدعفونی کننده دست مرطوب کنید. توجه داشته باشید که فقط پارچه مورد نظر کمی مرطوب شده باشد چون اگر رطوبت یا ماده ضد عفونی کننده زیاد استفاده شده ممکن است به اسپیکر هدفون یا ایرپاد شما آسیب جدی وارد شود. بعد از اینکه پارچه به اندازه کافی مرطوب شد شروع به پاک کردن بدنه و قسمت‌های بیرونی هدفون و ایرپاد کنید و بعد از تکمیل فرآیند با یک پارچه نرم خشک اطمینان حاصل کنید که رطوبتی روی گجت باقی نمانده باشد.

4. جعبه شارژ را تمیز کنید

پس از اینکه خود هدفون یا ایرپاد را خوب تمیز کردید حالا نوبت به جعبه شارژ یا جعبه نگهداری هدفون رسیده و البته توجه داشته باشید که این کار به اندازه تمیز کردن خود ایرپاد مهم است و برای اینکار دوباره پارچه نرمی که برای پاک کردن انتخاب کردید را با ضدعفونی کننده دست مرطوب کنید و به آرامی کیس را تمیز کنید. (توجه داشته باشید که هرگز نباید مستقیم مرطوب کننده را به خود ایرپاد، هدفون یا کیس آنها اسپری کنید)

5. خشک کرده و دوباره جمع کنید

پس از انجام مراحل نظافت هدفون، ایرپاد و جعبه شارژ یا نگهدارنده آنها حالا نوبت جمع کردن دوباره آنها رسیده نکته مهم در این بخش این است که پس از نظافت دوره‌ای حدود نیم ساعت قطعات را روی یک پارچه تمیز قرار داده و اجازه دهید تا اگر رطوبتی به داخل درزها یا محفظه‌های آن بخصوص بخش شارژ وارد شده خشک شود. پس این اینکه اطمینان حاصل کردید گجت مورد نظر خشک شده پدهای روی اسپیکر (اگر دارد) را دوباره سرجای خود نصب کرده و از صدای خوب بدون نگراری از آلوده شدن حفره گوشهایتان لذت ببرید.

تمیز کردن هدفون‌های حرفه‌ای سخت‌تر است

هنگام نظافت دوره‌ای هدفون‌ها بدون تردید تمیز کردن هدفون‌های حرفه‌ای که دارای سیم هستند کمی دشوارتر است چون علاوه بر خود بدنه باید مراقب بهداشت و عدم صدمه رسیدن به سیم و سوکت‌ آن نیز باشید و در بخش اسپیکر محوطه بیشتر و بزرگتری را باید با دقت تمیز کنید.

برای این کار نیز اصل کار چندان تفاوتی با روش قبلی نیست فقط کافی است که با جدا کردن کاورهای دور اسپیکر کار را شروع کنید و دوباره همان مراحل را یک به یک با رعایت این نکته که مراقب باشید رطوبت یا ماده ضد عفونی کننده داخل اسپیکر وارد نشود؛ ادامه دهید و نهایتاً کل وسیله را کامل خشک کنید. البته در تمام مراحل کاملا مراقب باشید که سیم‌های متصل به اسپیکر‌ها و سوکت انتهایی بیش از حد کشیده نشود؛ چون این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد قطعی در محل اتصال باشد.

نکته پایانی اینکه اگر با استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست و لوازمی که در منزل دارید کار برای انجام نظافت دوره‌ای راه افتاد که مشکلی نیست اما اگر لوازم مورد نیاز را در اختیار ندارید در بازار کیت‌ها (بسته‌های) مخصوص ضدعفونی و تمیز کردن موبایل و لوازم جانبی با برندهای مختلف وجود دارد و می‌توانید با خرید یکی از این کیت‌ها این روند را در آینده نیز ادامه دهید، اما فراموش نکنید که می‌توانید با لوازمی که هم اکنون در منزل یا محل کار خود دارید نیز این کار را انجام دهید و نیازی به خرج اضافه نیست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.