سنگ‌اندازی در اجرای قرارداد شهرداری تهران با چین به چه قیمت؟

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس درباره قرارداد شهرداری تهران با چین در حوزه حمل و نقل عمومی که بزرگترین قرارداد در تاریخ شهرداری‌های کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: شهرداری تهران برای کمک به کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران و افزایش سهولت شهروندان در سفر‌های درون‌شهری از طریق عقد قرارداد با چین اقدام و هیئتی برای انجام این کار تعیین کرد که بسیار سنجیده بود و اینطور نبود که در یک فضای بسته به انجام آن پرداخته شود و اطلاعات آن پنهان باقی بماند.

وی ادامه داد: علیرغم اظهارات برخی منتقدین، گزارش شهردار تهران نشان می‌داد که اقدامات لازم برای اینکه به قیمت و محصول مناسب دست پیدا کنند، صورت گرفته است و ضمن توجه به تولید‌کننده داخلی، قرار است فناوری تولید قطار‌ها نیز به کشور منتقل شود؛ علاوه بر این وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و همچنین شهید رئیسی نیز که به کلانشهر‌ها توجه ویژه داشت،  در جریان اقدام شهرداری بودند.

شاکری در بخش دیگر سخنان خود گفت: طبق آنچه مرسوم است، بخش‌هایی از قرارداد برای تیم مذاکره‌کننده آشکار است اما انتشار آن به صورت عام، مضیغه‌هایی را ایجاد می‌کند؛ با توجه به تحریم‌ها و دشمنی‌هایی که کشوری مثل آمریکا با ما دارد و تلاش می‌کند که محدودیت‌هایی در مسیر اجرای کار ایجاد کند، قاعدتاً باید با تدبیر، تعهدی که نسبت به چین درباره این قرارداد داریم، رعایت کنیم.  

وی با اشاره به اقدامات برخی افراد برای خدشه‌دار شدن روند اجرای این قرارداد اظهار کرد: به عقیده بنده، این امر، شارلاتان‌بازی رسانه‌ای است که از طرف برخی رخ می‌دهد و جدید هم نیست؛ متأسفانه آن‌ها به نوعی با واژه‌ها بازی می‌کنند که مشکل حقوقی و قانونی پیدا نکنند اما قصد دارند با برخی اقدامات خود، زخم‌ها و لطمه‌هایی به نظام وارد کنند.  

شاکری با بیان اینکه آن‌ها منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند، گفت: ما می‌گوییم در قراردادی که وزارتخانه‌های صمت، کشور، اقتصاد و نماینده شورای شهر، شهردار و معاونان وی در آن حضور داشتند که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم منتخب مردم و مورد اعتماد هستند، دیگر به دنبال چه هستند؟! فردی که سایت یا کانالی در اختیار دارد، چه دغدغه ملی و مردمی دارد که می‌خواهد این قرارداد را به چالش بکشد؟  

وی یادآور شد: به عقیده بنده اقداماتی از این دست، چیزی جز شارلاتان‌بازی رسانه‌ای نیست و قوه قضاییه باید با عمق بیشتری، بازی‌های این افراد را بررسی کرده و جلوی آن‌ها را بگیرد.  

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.