اثر قطعنامه ضد ایرانی فقط روانی است

احمد شریف، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ارز پرس گفت: کشورهای اروپایی مدت‌هاست که به دنبال فرصت مناسب برای تحت فشار قرار دادن ایران هستند، به همین دلیل با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم دست به فشارهای جدید علیه ایران زده است که کاملا مشخص است در حال تدارک عملیات روانی هستند.

وی بیان داشت: غرب در گذشته صحبت زیادی از «مکانیزم ماشه» می کرد، اما در انجام آن ناتوان بود؛ چرا که می دانستند با واکنش تند ایران رو به رو می شوند، در نتیجه غرب مکانیزم ماشه را از دست رفته می بیند، در نتیجه اروپا با فرصت طلبی در زمان انتخابات کشورمان بحث قطعنامه ضد ایرانی را پیش برده است.

شریف تصریح کرد: بهترین راه مقابله با این اقدام اروپا این است که شرایط را طوری فراهم کنیم تا کاندیدا ها با سلایق مختلف در این انتخابات شرکت کنند تا مردم نیز در انتخابات حضور پر شکوه داشته باشند. این موضوع یک پیام روشن به مجامع جهانی خواهد فرستاد که مردم در بحث هسته ای اتفاق ملی دارند.

شریف ابراز داشت: در چهار ماه گذشته انواع التهاب‌های سیاسی در ایران روی داده است، که هدف همه آنها افزایش نرخ ارز بود، در زمانی که این التهاب ها روی می داد صحبت از نرخ دلار 100 هزار تومانی می شد، اما خوشبختانه دولت و بانک مرکزی با درایت‌هایی که داشتند توانستند نرخ دلار را در دامنه 50 هزار تومان حفظ کنند و اجازه ندادند تا نرخ ارز افزایش یابد. 

وی افزود: غرب با صدور قطعنامه ضد ایرانی می خواهد بازارها از جمله بازار ارز را ملتهب کند، اما دارایی های ارزی ایران مناسب است و می تواند نرخ ارز را در دامنه 50 هزار تومان حفظ کند، بنابراین نگرانی از افزایش نرخ ارز در ایران وجود ندارد.

شریف در پایان تاکید کرد: بازارها در مقابل رویدادها واکنش هوشمندانه دارند، بنابراین توجه اصلی بازارها به انتخابات است. بهتر است در شرایط فعلی ریشه بحران های سیاسی که تحریم هاست را حل کنیم و با کاهش آنها مقدار بیشتری نفت با قیمت بالاتر به فروش برسانیم، در این شرایط مردم دیگر نگران افزایش نرخ ارز هم نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.