فرصتی که ایران‌خودرو به حواله‌داران پارس داده است

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، در ماه‌های اخیر، موضوع تولید پژو پارس در میان حواله‌داران این خودرو که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت درخواست کرده‌اند، در صدر اخبار خودرویی کشور قرار داشته و اکنون، خودروساز فرصتی برای انتخاب سه خودرو به‌روز در اختیار آنان قرار داده است تا این محصولات را با قیمت کارخانه تحویل گیرند، فرصتی که در اختیار سایر متقاضیان محصولات پرتیراژ نیست!

به دنبال اعلام سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید پژو پارس در پایان ماه جاری و اعلام سه گزینه پیشنهادی شامل سورن پلاس، پژو 207 و تارا V1P، اکنون متقاضیان پارس در حال انتخاب یکی از این سه گزینه هستند. بررسی قیمت کارخانه و بازارسه خودرو جایگزین هم نشان می‌دهد که این خودروها دارای اختلاف قیمتی در حدود 151 تا 320 میلیون تومان بین کارخانه و بازار هستند.

برنامه از رده خارج کردن خودروهای فاقد استانداردهای کافی به لحاظ کیفی و ایمنی در سال‌های اخیر مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و با استقبال روبه‌رو شده است. این سیاست علاوه بر آنکه ارتقای صنعت خودرو کشور را در پی دارد، به روند کیفی‌سازی محصولات و رضایت‌مندی مشتریان منجر می‌شود.

یکی از خودروهایی که طی سال‌های اخیر حرف و حدیث‌هایی درباره استانداردهای کیفی آن مطرح می‌شد پژو پارس بود که سازمان استاندارد تصمیم به جلوگیری از ادامه تولید آن گرفت. این خودرو تا پایان ماه جاری تولید و سپس از رده تولید خارج می‌شود. به همین دلیل، ایران‌خودرو سه گزینه شامل سورن پلاس با موتور XU7P، پژو 207 سقف‌شیشه‌ای دنده‌دستی ارتقایافته و تارا دنده‌دستی شش‌سرعته را به عنوان خودروهای جایگزین به متقاضیان پیشنهاد داده است. با توجه به مزیت نسبی سه خودرو جایگزین، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده حجم تقاضا برای پارس دچار ریزش شود.

گذشته از امتیاز ایمنی سه محصول جایگزین پارس، اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصولات مطرح است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، پژو پارس از این نظر مزیت چندانی نسبت به سه خودرو دیگر ندارد. نکته ای که باید فعالان بازار و دلالان خودرو به آن توجه کنند آن است که اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای سه گزینه پیشنهادی پژو پارس نیز وجود دارد. علاوه بر آن، ایران‌خودرو برای آن دسته از مشتریان پارس که سورن پلاس را جایگزین کنند تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون سود به همراه 15میلیون تومان تخفیف نقدی در نظر گرفته است.

برای مشتریان مصرفی و واقعی نیز طبق اعلام ایران‌خودرو فرصت تبدیل پارس به سه گزینه پیشنهادی، فرصت مغتنمی است که به دیگر مشتریان ارایه نمی‌شود؛ در واقع، فرصت دریافت سورن پلاس با تسهیلات ویژه و همچنین 207 سقف شیشه‌ای و تارا که یک سروگردن از پارس بالاتر است فقط به مشتریان این خودرو بازنشسته ارایه می‌شود. علاوه بر مزایای اقتصادی و اختلاف قیمت با بازار که خودروهای جایگزین دارند، این سه محصول جدید از استانداردهای ایمنی و کیفی بهتری در مقایسه با پارس برخوردارند. 

سورن پلاس XU7P (بهینه) در حال حاضر درب کارخانه 465 میلیون تومان فروخته می‌شود، در حالی که قیمت آن در بازار 616 میلیون تومان است. ایران‌خودرو اعلام کرده سورن را با تخفیف 15 میلیون تومانی به مبلغ 450 میلیون تومان به متقاضیان پارس واگذار می‌کند و تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون سود هم به آنان می‌دهد.

همچنین آخرین قیمت مصوب کارخانه ای پژو 207 پانوراما دستی ارتقایافته 504 میلیون تومان است، حال آنکه بر اساس قیمت‌های 12 خرداد، 825 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود و در واقع مشتریان، پژو 207 را حدود 320 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار خریداری می‌کنند.

تارا دستی شش‌سرعته نیز درب کارخانه 587 میلیون تومان فروخته می‌شود، اما قیمت بازار آن 823 میلیون تومان است. با این اوصاف اختلاف قیمت تارا درب کارخانه و بازار به 235 میلیون تومان می‌رسد که با توجه به برتری‌های فنی و عملکردی این محصول نسبت به پارس، گزینه بسیار مطلوبی به‌ویژه برای خانواده‌ها که نیازمند فضای کافی هم در صندوق عقب و هم در داخل اتاق هستند به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.