یونیسف: ۹۰ درصد کودکان فقر غذایی شدید دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد از هر ۱۰ کودک در غزه ۹ کودک از دریافت مواد غذایی لازم و کافی برای رشد محروم است.

به گزارش ارز پرس، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد، «ماه‌ها جنگ در غزه و اعمال محدودیت‌ها بر روند ارسال کمک‌های بشردوستانه موجب فروپاشی ساختار غذایی و بهداشتی در این منطقه شده و پیامدهای فاجعه باری را برای کودکان و خانواده‌هایشان به ارمغان آورده است.

طبق بیانیه یونیسف، «پنج گروه داده‌ای که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۳ تا آوریل ۰۲۴ جمع آوری شده، حاکی از این است که از هر ۱۰ کودک در نوار غزه ۹ کودک از فقر غذایی شدید رنج می برد و این به معنی این است که آنها در روز دو وعده غذایی و یا کمتر از آن را برای زنده ماندن دریافت می‌کنند.

یونیسف اعلام کرد، این مساله نشان دهنده تاثیر هولناک درگیری‌ها و محدودیت‌های وارد شده به توان خانواده‌ها در رفع نیازهای غذایی کودکانشان و رشد سریع سوء تغذیه است که کودکان غزه دچار هستند و زندگی‌شان را به خطر انداخته است.

این نهاد سازمان ملل در ادامه نیز اعلام کرد، ۲۷ درصد از کودکان در جهان یعنی ۱۸۱ میلیون کودک زیر ۵ سال در دوره کودکی دچار فقر غذای شدید هستند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که هیچگونه محدودیتی را بر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در غزه اعمال نمی‌کند و حتی سازمان ملل را به عدم تسریع در ارسال کمک‌های بشر دوستانه متهم کرده و مدعی است که این عملیات‌ها کارکرد لازم را ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.