ترس صهیونیست‌ها از جنگ فراگیر با حزب‌الله؛ فاجعه‌ای وحشتناک برای اسرائیل

روزنامه عبری زبان نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از وقوع جنگ فراگیر با حزب الله هراسان است زیرا این جنگ در صورت وقوع فاجعه‌ای وحشتناک برای اسرائیل خواهد بود.

به گزارش ارز پرس، «شکاف بزرگی» میان اظهارات به‌ظاهر جدی و محکم مقامات رژیم صهیونیستی که در پی تشدید تنش در منطقه شمال اراضی اشغالی(جنوب لبنان) طی هفته‌های اخیر وعده حمله گسترده به لبنان را می‌دهند و نیز اظهارات آنها در مذاکرات غیر علنی وجود دارد.

 روزنامه عبری «هاآرتص» امروز (پنجشنبه) در مقاله‌ای نوشت، برخلاف اظهارات «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت قومی و «بتسئلیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که آنها را «پوچ» توصیف کرد، سیاستگزاران اسرائیلی واقعا از اینکه ببینند این رژیم به سمت جنگی فراگیر با حزب الله پیش می‌رود هراسانند. 

این روزنامه در حالی از وحشت صهیونیست‌ها از جنگ فراگیر با لبنان می‌نویسد که نگرانی‌ها در رژیم اشغالگر درباره آمادگی برای این جنگ رو به افزایش است. این روزنامه هشدار داد که «این جنگ به معنای نابودی گسترده و بی‌سابقه در جبهه داخلی اسرائیل است که وزرا معتقدند به چند هفته ناآرامی فراگیر می‌انجامد». 

در همین راستا، این روزنامه نوشت، «چنین سناریویی می‌تواند به اصطلاح جنگ معنای جدیدی بدهد و بسیار تهدید آمیز و رعب‌آورتر از معنا و تجربه طاقت‌فرسا و دردناکی باشد که اسرائیل در نوار غزه شاهد آن است» 
در مقابل، «برخی از سیاستگزاران اسرائیلی در اهمیت دعوت به حمله کوبنده و بی‌پروا علیه حزب الله و نیز سطح آگاهی درباره بهایی که جبهه داخلی اسرائیل به خاطر این دعوت‌های اشتباه پرداخت خواهد کرد تردید دارند.»

بدترین گزینه‌ها برای اسرائیل رفتن به سمت جنگ فراگیر است

هاآرتص همچنین تاکید کرد، خواسته غالب در کابینه جنگ این است که جنگ در مرحله‌ای بماند که به سمت حمله‌ای که این روزنامه نسبت به آن هشدار داده است پیش نرود.
این روزنامه به نقل از برخی منابع در کابینه با اشاره به آن چیزی که حزب‌الله از ابتدای جنگ بر آن تاکید دارد، مبنی بر اینکه نبرد آن پیش از هر چیزی برای حمایت از مقاومت در نوار غزه است، گفت پایان مرحله فشرده رفح و انجام معامله، فرصت پایان دادن به درگیری در شمال را از طریق توافق سیاسی افزایش می‌دهد.

 همچنین هاآرتص به نقل از یک منبع در کابینه که نسبت به خطر چشمگیر ورود به جنگ گسترده با حزب الله هشدار می‌دهد نوشت، «اسرائیل پیش از این دیده است هنگامی که وارد جنگ با لبنان شد چه اتفاقی رخ داد.» 

این روزنامه ابراز امیدواری کرد که «کابینه جنگ و نخست‌وزیر به مشکلات و پیچیدگی‌های غیر ضروری دامن نزنند، مانند گذشته که هنگام ترور فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان باعث حمله بی‌سابقه علیه اسرائیل از سوی ایران شد.» این روزنامه بر لزوم عدم دور شدن توجهات از بحران اسرا و نیاز مبرم به نجات آنها تاکید کرد.

این روزنامه نوشت اسرائیل با گزینه‌های بدی در دستور کار خود مواجه است، اما در حال حاضر بدترین آنها بدون شک ورود به ورطه جنگ فراگیر است. 

جنگ در لبنان فاجعه‌ای وحشتناک برای اسرائیل خواهد بود

هاآرتص در مقاله دیگری هشدار داد که «ارتش رژیم اسرائیل آماده جنگ واقعی دیگر نیست و منابع آن بعد از هشت ماه درگیری در غزه و آماده باش کامل در شمال دچار فرسایش حداکثری شده است.» 
این روزنامه به کشته شدن صدها نظامی و مجروح شدن هزاران تن دیگر و آسیب‌های روانی نظامیان اشاره کرد و گفت یگان‌های رزمی و پشتیبانی رزمی نیز دچار خستگی و فرسودگی شده‌اند. همچنین بسیاری از نظامیان ذخیره نیز  از زمان آغاز درگیری‌های زمینی در غزه بسیاری از آنها دچار  مشکلات آشکاری شده‌اند. علاوه بر این، مشکل کمبود سلاح و مهمات در ارتش نیز وجود دارد.

هاآرتص گفت «ارتش در حال حاضر برای درگیری در دو جبهه ساخته نشده است و تازه این بدون در نظر گرفتن مداخله یمن و مقاومت در عراق و حتی در اردن و وقوع آتش سوزی در کرانه باختری است. همچنین ارتش پاسخ مناسبی برای پهپادهای انفجاری یا موشک‌انداز یا خطرات آتش‌سوزی ندارد.»

این روزنامه هشدار داد: «جنگ سوم لبنان فاجعه رعب‌آوری برای اسرائیل به دنبال خواهد داشت و نباید رئیس ستاد به سوی آن کشیده شود.»
روزنامه عبری‌زبان نوشت، «اسرائیل وارد مرحله‌ای شده است که باید در آن تصمیم بگیرد: توقف جنگ در جنوب و شمال، بازگرداندن اسرای زنده و مرده، جلوگیری از قربانی کردن نظامیان برای هیچ و نجات آنچه که از اسرائیل باقی مانده است.»

آیا فرمانده نیروی هوایی برای تهدید پهپادها از سوی لبنان آماده است؟

«امیر بحبوط» تحلیلگر امور نظامی در پایگاه عبری «واللا» به تهدیدی که رژیم اسرائیل از سوی پهپادهای حزب‌الله لبنان با آن مواجه است اشاره و تاکید کرد: ارتش اسرائیل نمی‌تواند پشت سامانه پدافند هوایی پنهان شود.
وی همچنین با اشاره به سیستم کنترل ترافیک هوایی،جنگ الکترونیک، هواپیماهای جنگی و بالگردها و غیره افزود: «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی پیش از هر چیزی باید توضیح دهد که به عنوان رئیس واحد برنامه‌ریزی در ستاد و به عنوان فرمانده نیروی هوایی برای آمادگی در برابر این تهدید چه کاری انجام داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.