آغاز مانورهای مشترک هوایی و زمینی ارتش روسیه و سوریه

ارتش روسیه امروز (پنجشنبه) از اجرای رزمایش‌های مشترکی با نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور با هدف حمایت از تمامیت ارضی سوریه در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش ارز پرس، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه اعلام کرد، مانورهای مشترکی با ارتش سوریه در آسمان و برخی مناطق این کشور و در شرق دریای مدیترانه آغاز شدند که هدف از آنها اجرای اقداماتی با هدف حمایت از تمامیت ارضی سوریه است.

یوری پوپوف اظهار کرد: این کار در سوریه جهت رسیدن به راه حلی غیرنظامی برای درگیری‌ها و کمک رسانی فراگیر به شهروندان سوری جهت بازگرداندن زندگی مسالمت آمیزشان ادامه می‌یابد.

به گزارش وبسایت تلویزیون سوریه، این مسوول روس گفت: یگان‌های پلیس نظامی روسیه در استان‌های حلب، رقه و حسکه اقدام به گشتزنی‌هایی کردند، همچنین پایبندی به آتش بس میان طرف‌های درگیر تحت نظارت قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ حمله ای به پایگاه‌های نیروهای ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب گزارش یا ثبت نشده است.

او اضافه کرد: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با انجام پروازهایی ناقض پروتکل‌های عدم برخورد و نقض حریم هوایی سوریه به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهند و در این رابطه ۸ پرواز که ناقض پروتکل‌های عدم برخورد بودند، روز چهارشنبه توسط جنگنده‌های این ائتلاف ثبت شد که همگی مربوط به پروازهای هماهنگ نشده پهپادهای جاسوسی و هجومی بود.

یوری پوپوف درباره منطقه التنف در جنوب شرق سوریه نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد نقض از سوی جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف ثبت شد، این نقض ها شرایط خطرناکی را برای پروازها در آسمان سوریه ایجاد کرده و وخامت اوضاع در حریم هوای سوریه را تشدید می کند.

پیش از این نیز نیروهای روسیه در سوریه بارها مانورهای مشترکی را با ارتش سوریه انجام دادند که آخرین مورد رزمایش‌های زمینی در ساحل سوریه و مانورهای دریایی بود که روسیه اواخر سال ۲۰۲۲ در دریای مدیترانه اجرا کرد.

چند روز قبل حساب‌های کاربری نزدیک به نیروهای روسیه در سوریه تصاویری از آموزش نحوه استفاده از توپخانه و تجهیزات تعیین هدف و نیز نحوه استفاده از سیستم تعیین کننده مسافت و سیستم شلیک موشک توسط افسران ارتش روسیه به جمعی نیروهای ارتش سوریه هستند، همچنین تصاویری از یک توپخانه میدانی مستقر در پایگاهی زمینی و آموزش استفاده از آن به نیروهای ارتش سوریه منتشر شدند.

 آوریل گذشته نیز ارتش سوریه تمرین نظامی مشترکی را با نیروهای روسی با استفاده از مهمات جنگی در یکی از پایگاه‌های دریایی طرطوس انجام داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.