طهرانچی: منابع دانشگاه آزاد له یا علیه نامزدها استفاده نشود

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد، در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، سیاستهای انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استانها و واحدهای ویژه این دانشگاه ابلاغ کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

در نظام مردم سالاری دینی که به یمن انقلاب باشکوه امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قوام یافته است؛ ریاست جمهوری به عنوان عالی ترین مقام رسمی کشور پس از رهبری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مشارکت بالا و بالتبع پشتوانه قوی مردمی و نیز انتخاب اصلح با شاخص های فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دو رکن مهمی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری نقش حیاتی دارند و تضعیف این دو رکن، آسیب های بعضاً جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

مشارکت بالا و انتخاب رئیس جمهوری با رأی بالا و استظهار رئیس جمهور به این پشتیبانی موجب اعتبار در داخل و خارج کشور و نیز انفاذ بیشتر رأی رئیس جمهور و قدرت وی و دولتش در حل مسائل خواهد شد و انتخاب اصلح و قرار گرفتن فردی تراز در مسند ریاست جمهوری، زنجیره ای از توفیقات در سایر حوزه ها را به دنبال خواهد داشت.

یکی از خطوط اصلی تبلیغی دشمنان، القاء و تثبیت بی اثری رأی مردم و ناامیدی به کارکرد صندوق رأی است. طبیعتاً درمقابل این خط، باید ایستاد و هم به صورت مستند و مستدل و هنرمندانه، اثر رأی مردم را نشان داد و هم عالمانه و هنرمندانه تبیین کرد که هرگاه رئیس جمهوری پرکار و انقلابی روی کار آمده است، چه ثمرات شگرفی برای کشور در رسیدن به ایران قوی به دنبال داشته است.

شهادت رئیس جمهور شهید که وجودش عزیز و مغتنم بود و رفتنش داغی سنگین بر دل نهاد، کشور را در شرایط حساسی قرار داده و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دوچندان شده است.

بر این اساس، تمهید مقدمات تحقق چنین واجبی، جزو واجبات است و بر همه ارکان دانشگاه است که هرچه در توان دارند، در این زمینه در طبق اخلاص نهند. نقش نمایندگان اینجانب در هیئت های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان در این زمینه بسیار مهم است.

ضمن گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و همراهان عزیزشان، سیاست های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر ابلاغ می شود:

1. دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به تأکیدات و رهنمودهای انتخاباتی امامین انقلاب  و در راستای ارتقای سطح شناخت و آگاهی و آموزش های عمومی و ترویج هنجارهای انتخاباتی و کمک به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، تمام مساعی و ظرفیت های شبکه شهرپایه خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت. در همین راستا ضروری است واحدها از هر نوع کار ابتکاری نهادهای دانشجویی و استادی که منجر به افزایش مشارکت و انتخاب اصلح می شود، حمایت کنند.

2. ضروری است هیئت های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و ضمن رصد مستمر وضعیت، برای تمهید مطالب فوق الذکر بیاندیشند و اقدام کنند.

3. دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ نحو اجازه نخواهد داد منابع و امکانات این دانشگاه چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری، له یا علیه شخصی خاص به کار گرفته شود.

4. در مقطع تبلیغات رسمی، حضور تمام افرادی که مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفتند با اطلاع ریاست واحد دانشگاهی در دانشگاه مجاز است. این حضور می تواند در قالب های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ، مناظره، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و... باشد.

5. حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری یا دیگران با تأیید هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی در قالب های سخنرانی وتبیین مواضع، پرسش و پاسخ و برگزاری کرسی های آزاداندیشی مجاز است. بدیهی است حضور محکومین فتنه 1388 و اغتشاشات 1401 در دانشگاه به جهت سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و... مجاز نیست.

6. قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است. حضور افراد بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ، مناظره و برگزاری کرسی های آزاداندیشی و با تأیید هیأت نظارت مجاز است.

7. هیأت های نظارت با رعایت عدالت در چارچوب این ضوابط، زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاه ها و ب هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

8. لازم است هیأت های نظارت مستمراً در این ایام گزارش اقدامات در چارچوب این ابلاغ را به دبیرخانه هیأت مرکزی نظارت بر تشکلهای اسلای دانشگاهیان ارسال کنند و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جمع بندی و تحلیلی از عملکرد استانها به اینجانب ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.