فهرستی از تسلیحات ساخت آمریکا که در نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه استفاده می‌شود

رژیم صهیونیستی که در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده، در حملاتش به نوار غزه از انواع سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش ارز پرس، شواهد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله ۲۶ مه (۶ خرداد) به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از بمب قطر کوچک GBU-۳۹B استفاده کرده است؛ نوعی بمب هدایت‌شونده با فناوری پیشرفته که از هواپیما پرتاب می‌شود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد، طی این حمله مذکور، هواپیماهای صهیونیستی دست‌کم با ۸ راکت به چادرها حمله کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی این حمله از ۲ مهمات هوشمند ۱۷ کیلوگرمی استفاده شد.

از تاریخ هفتم اکتبر (عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز جنایات رژیم صهیونیستی)، ایالات متحده با سرعت و میزان بی سابقه‌ای از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی کرده است. طی ۴۵ روز اول، آمریکا بیش از ۱۰ هزار تُن سلاح از طریق ۲۴۴ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی به تل‌آویو فرستاد. این کمک‌ها شامل بیش از ۱۵ هزار بمب و ۵۰ هزار گلوله توپ بود.

علاوه بر این، مقدار نامعلومی اسلحه و مهمات از واشنگتن به انبارهایی در تل‌آویو موسوم به WRSA-I منتقل شد. اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه مقدار از این تسلیحات به اسرائیل منتقل شده، در دست نیست.

گفته می‌شود که که بیش از ۱۰۰ مجوز فروش نظامی بین اکتبر ۲۰۲۳ تا ماه مارس ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی داده شده، اما تنها ۲ مورد از آنها به طور علنی فاش شده است.

ظاهرا بزرگترین معامله در این میان، فروش ۱۸ میلیارد دلاری F-۱۵ و مهماتی است که طبق گزارشات در اوایل ماه آوریل تمام شده است. بسته فروش مورد بحث شامل ۵۰ جت جنگنده جدید F-۱۵، ۳۰ موشک هوا به هوای پیشرفته AIM-۱۲۰ و کیت‌های مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) است که بمب‌های هدایت‌نشده را به سلاح‌های هدایت شونده دقیق تبدیل می‌کند.

در اواخر ماه ژانویه، اخباری در مطبوعات صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده جنگنده‌های  F-۳۵، هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی و هم‌چنین پهپادها و هزاران گلوله توپ را به این رژیم خواهد فروخت.

در پایان ماه مارس، دولت آمریکا فروش ۲۵ فروند F-۳۵ و موتور هواپیما به تل‌آویو به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار و تحویل ۱۸۰۰ بمب غیر هدایت شونده MK-۸۴ و ۵۰۰ بمب غیرهدایت شونده MK-۸۲ را تایید کرد.

در تاریخ ۸ مه، در مطبوعات آمریکایی نیز گزارش شد که یک محموله ۱۸۰۰ بمب (۹۰۰ کیلوگرم) و ۱۷۰۰ بمب دیگر (۲۲۵ کیلوگرم) به تل‌آویو به دلیل نگرانی نسبت به استفاده از آنها در مناطق پرجمعیت متوقف شد اما قراردادی بین واشنگتن و تل‌آویو در ۴ ژوئن برای فروش ۲۵ فروند جنگنده F-۳۵ امضا شد.

رژیم صهیونیستی تسلیحات موجود در فهرست نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود را از ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه و هم‌چنین از تولیدات داخلی خود تامین می‌کند. این رژیم به خصوص اکثر تسلیحات هوایی و مهمات مورد استفاده را مستقیما از آمریکا تامین می‌کند.

اکثریت قریب به اتفاق کشتی های نیروی دریایی این رژیم ساخت آلمان هستند. تنها سکوهای دریایی منشأ ایالات متحده ناوهای کلاس Saar ۵ هستند. مشخص است که ارتش صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ در حملات خود به غزه از ناوگان Saar ۵ استفاده کرده که شامل موشک‌های ضد کشتی هارپون ساخت آمریکا، موشک های هوا به زمین ساخت داخل از نوع باراک، مسلسل ۲۰ میلی متری فالانکس CIWS، ایستگاه سلاح تایفون، اژدرهای ۳۲۴ میلی متری و یک هلیکوپتر است.

اگرچه نیروی هواییاین رژیم دارای سکوهای هوایی است که از کشورهایی غیر از ایالات متحده تهیه شده است، اما بیشتر موجودی آن از ایالات متحده است. در حملات هوایی، از سکوهای هوایی جنگی F-۱۵ Eagle، F-۳۵I Adir، F-۱۶I Fighting Falcon از موجودی ساخت آمریکا استفاده می کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.