رشد کشاورزی از 4 سال منفی به مثبت 0.5 درصد رسید

 به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی درکرج با بیان این موضوع گفت: بهبود شاخص‌های بخش کشاورزی کشور متاثر از سیاست‌ها و راهبرد‌های ترسیمی دولت سیزدهم است چرا که این دولت دغدغه‌ای غیر از تولید ندارد و به حواشی توجه نمی‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال وضعیت ذخایر نهاده‌ها و کالا‌های اساسی بخش کشاورزی کشور در مقایسه با سال گذشته به مراتب بیشتر است.

نیکبخت افزود: با اتخاذ سیاست های درست، بخش کشاورزی ایران که تا قبل از زمستان 1402 حدود چهار سال نرخ رشد ارزش افزوده منفی داشت، در اواخر پارسال به مثبت نیم درصد رسید و  انتظارمی رود این روند در سال جاری استمرار یابد.

وی تاکید کرد: امروز واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی با حداکثر ظرفیت تولید در تلاش برای رفع دغدغه‌ها هستند تا جلوی نوسانات کالا گرفته شود ضمن آنکه تولید صادرات محور از اولویت‌ها است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید به شکلی رفتار کنیم که نگاه تولید کننده به سمت صادرات باشد ضمن آنکه حفاظت از خاک و آب به عنوان منابع پایه باید برای افزایش بهره وری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نیکبخت گفت: شاخص کل تورم کشور در اردیبهشت ماه جاری 2.8درصد بود که در مواد خوراکی و کالا‌هایی اساسی مربوط به کشاورزی این شاخص 1.8 درصد برآورد شد؛ بنابراین نرخ تورم کالا‌های کشاورزی از شاخص کل کشور پایین‌تر بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

کشاورزی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.