وکلای استرالیایی دولت را به حمایت از حکم دیوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی فراخواندند

وکلای استرالیایی از دولت این کشور خواستند تا از دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت مقامات صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در غزه حمایت کنند.

به گزارش ارز پرس، ۲۶ قانونگذار استرالیایی در نامه‌ای به «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا بر اهمیت حمایت از یکپارچگی و استقلال دیوان کیفری بین‌المللی تاکید کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، این قانونگذاران تلاش‌ها برای تضعیف استقلال دیوان کیفری بین‌المللی را از جمله درخواست‌های اخیر از استرالیا برای خروج از اساسنامه رم، محکوم کردند.

آنها هم‌چنین بر نقش دیوان کیفری بین‌المللی در ریشه‌کن کردن مصونیت از مجازات برای جرائم سنگین تاکید کردند و خواستار اقدام قاطع جهت حمایت از تلاش‌های دادگاه شدند.

در قسمتی از این نامه آمده است: «لازم است که دولت استرالیا اقدام قاطعانه‌ای را برای حمایت علنی از کار دیوان کیفری بین‌المللی انجام دهد و هم‌چنین هرگونه تلاش برای تحت فشار قرار دادن دفتر دادستانی برای پس گرفتن درخواست خود برای صدور حکم بازداشت را به شدت محکوم کند.»

حزب سبز استرالیا به طور جداگانه این سوال را مطرح کرد که آیا جنگنده‌های اف-۳۵ که استرالیا صادر می‌کند، در بمباران غزه استفاده شده است یا خیر و مقامات دولتی در پاسخ گفتند که اف-۳۵ در انبار دفاعی رژیم صهیونیستی قرار دارد و آنها در موقعیتی نیستند که استفاده از آنها را تایید کنند.

پیش از این کارمندان دولتی استرالیا نیز دولت خود را به دلیل «همدستی» در نسل‌کشی علیه فلسطینیان محکوم کرده و از کانبرا خواسته‌اند که تمام صادرات نظامی خود به رژیم صهیونیستی را فورا متوقف کند.

«کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی چندی پیش درخواست حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را صادر کرد؛ اقدامی که در این مرحله به یکی از شعبات مقدماتی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال می‌شود و هیئتی متشکل از سه قاضی از رومانی، بنین و مکزیک درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.