هشدار بارش باران به ۱۵ استان کشور

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی کشور وضعیت جوی کشور تشریح کرد و گفت: طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق لرستان و شمال استان‌های کرمان و فارس و نیمه شرقی استان سیستان و بلوچستان بارش خواهیم داشت و در این مدت بخش‌هایی از استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران هم رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: فردا جمعه بارش‌ها در کرمان و سیستان و بلوچستان شدیدتر است و هموطنان با توجه به پایان هفته مراقبت لازم را داشته باشند.

وی افزود: روز شنبه هم در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی ادامه دارد و روز یکشنبه و دوشنبه مجدداً در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید رخ می‌دهد.

رفیعی از وزش باد شدید طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و فلات‌های مرکزی خبر داد و گفت: در وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و آب‌های شرقی دریای عمان نیز در این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز برای ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران، نیمه جنوبی همدان، جنوب استان مرکزی، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان هشدار هواشناسی صادر شده که مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و وقوع تگرگ در مناطق مستعد را به همراه دارد.

به گفته رفیعی، تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش خفیف و پراکنده خواهد داشت. بیشینه دمای پایتخت ۳۲ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما نیز به ۲۳ درجه بالای صفر رسید.

منبع : مهر
برچسب ها :

هشدار باران استان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.