هشدار به جویندگان کوین‌های تلگرامی؛ از ترید فاصله بگیرید

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، از حدود یک ماه قبل و پس از آنکه نات‌کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شد و ارزش پیدا کرد، شاهد بالا گرفتن تب بازی‌های مشابه که مانند یک ایردراپ عمل می‌کنند، بودیم. کاربران تلاش می‌کنند تا با جمع کردن سکه در این بازی‌ها شانس بیشتری برای ارزش احتمالی آن‌ها در آینده داشته باشند.

در این بین باید توجه داشت که نات‌کوین و سایر بازی‌های مشابه بخشی از بازار بزرگ رمزارزها هستند. فراگیری این مسئله سبب شده است تا افراد زیادی بدون آشنایی اولیه با این بازار و بدون در نظر گرفتن الزامات آن وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. افراد برای آنکه بتوانند کوین‌های به دست آورده‌ی خود را برداشت کنند باید وارد یک صرافی شوند. همین موضوع می‌تواند پای آنها را به بازار رمزارز‌ها و ترید کردن در آن باز کند.

البته این یک زنگ خطر و هشدار جدی است چرا که عموم این افراد درک درستی از تبعات این کار ندارند و ممکن است طمع نیز به سراغ آن‌ها برود. به این ترتیب ممکن است در چند معامله سود هم داشته باشند اما در نهایت با زیان از آن خارج شوند. بازار رمزارزها شرایط مخصوص به خود را دارد.

این بازار مانند بورس نیست که محدوده مشخصی برای صعود یا سقوط روزانه در آن وجود داشته باشد و ممکن است در چند لحظه همه داشته‌های شما به نیست تبدیل شود. بنابراین افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند ریسک بزرگی را پذیرفته‌اند. با توجه به این شرایط، ورود گسترده مردم به این فضا آن هم در شرایطی که آشنایی کافی با آن ندارند، کار درستی به نظر نمی‌رسد.

هشدار به جویندگان کوین؛ از ترید و سیگنال فروشان فاصله بگیرید

حال ممکن است افرادی از طریق آشنایی با فضای ارزهای دیجیتال و رمزارزها بخواهند تا آموزش ببینند و سپس اقدام به معامله کنند. اینجا ممکن است افراد وارد دام جدیدی بشوند. طی سال‌های اخیر و بعد از بالا گرفتن تب رمزارزها، به مرور واژه‌ی پکیج فروش، سیگنال فروش و ... نیز در جامعه به وجود آمد.

این دسته با تبلیغات تلاش می‌کنند تا مخاطبین علاقه‌مند به حوزه‌ی رمزارزها را به خود جلب کنند و سپس پکیج‌هایی که ادعا می‌کنند با خرید آن می‌توانید به یک تریدر یا معامله‌گر حرفه‌ای در بازار رمزارز تبدیل شوید را به شما می‌فروشند.

بارها نسبت به شیادانی که در این زمینه فعال هستند اخطار داده شده و بسیاری از این افراد دستمایه طنز فعالان فضای مجازی قرار گرفتند. با این وجود و با توجه به گسترش موارد مشابه نات‌کوین در جامعه، باید به طور مداوم نسبت به خطرهایی که ممکن است در آینده گریبان‌گیر کاربران شود هشدار داد.

در نهایت توصیه‌ای که به کاربران وجود دارد این است که اگر قصد کسب درآمد از نات‌کوین یا موارد مشابه کنونی را دارند، تنها در همین سطح باقی بمانند. در حقیقت کوین‌های خود را تبدیل و سپس به فروش برسانند و از آورده خود استفاده کنند. ضمن اینکه به هیچ عنوان پول خود را وارد ربات‌های تلگرامی و یا صرافی‌ها نکنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.