توزیع پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت  

یک منبع دیپلماتیک گفت واشنگتن پیش‌نویس اصلاح شده‌ قطعنامه درباره آتش‌بس غزه را میان اعضای شورای امنیت توزیع می‌کند.

به گزارش ارز پرس این منبع دیپلماتیک اظهار داشت، آمریکا پیش‌نویس اصلاح شده‌ قطعنامه‌ای را که از پیشنهاد آتش‌بس در غزه استقبال می‌کند میان اعضای شورای امنیت توزیع می‌کند.

این منبع دیپلماتیک به شبکه الجزیره گفت پیش‌نویس قطعنامه دو طرف را به اجرای بدون هیچگونه تاخیر یا پیش شرط توافق ترغیب می‌کند.

پیش از این، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را درباره طرح رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به شورای امنیت ارائه کرده که خواستار حمایت اعضا از اجرای فوری آن است‌.

پیشتر آمریکا، سه بار قطعنامه‌هایی را که خواستار آتش‌بس در غزه بود را وتو کرده بود.

گرینفیلد در بیانیه‌ای گفت: روز دوشنبه آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را در حمایت از طرح پیشنهادی برای پایان دادن به جنگ در غزه طی یک توافق یک آتش‌بس و تبادل اسرا به شورای امنیت ارائه کرده است. رهبران و دولت‌های متعدد کشورهای منطقه این برنامه را تایید کرده‌اند و ما از شورای امنیت می‌خواهیم در درخواست برای اجرای بدون تاخیر و بدون شروط بیشتر این توافق به آن‌ها ملحق شود.

او همچنین گفت که اجرای این طرح پیشنهادی موجب پایان دادن به درگیری‌ها به طریقی خواهد شد که هم «امنیت اسراییل» را تامین می‌کند و هم به «آرامش و راحتی قریب‌الوقوع» غیرنظامیان غزه می‌انجامد.

گرینفیلد گفت: اجرای سریع این توافق، در مرحله اول آن، آتش‌بس فوری، آزادی اسرا  و خروج نیروهای اسراییلی از مناطق پرجمعیت، سرازیر شدن فوری کمک‌های انسانی، ارائه دوباره خدمات اولیه، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به شمال غزه را امکان‌پذیر می‌سازد و نقشه راهی برای پایان دادن یکسره به این بحران و برنامه‌ای چندساله و با حمایت بین‌المللی برای بازسازی را به دست می‌دهد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی خواستار پافشاری شورای امنیت به حماس برای پذیرفتن این توافق شد.

جمعه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا  اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که در بر دارنده نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسراست.

اولین مرحله شامل آتش‌بس کلی، خروج نظامیان رژیم اشغالگر از تمامی مناطق مسکونی و آزادی برخی اسرا در نزد حماس، از جمله سالخوردگان، مجروحان و زنان و آزادی زندانیان فلسطینی است.

مرحله دوم آن شامل متوقف شدن نامحدود درگیری‌ها در ازای آزادی بقیه اسرا است.

مرحله سوم نیز در بر دارنده برنامه‌ای برای آغاز بازسازی غزه جنگ‌زده است که طبق گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی ویران شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.