بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان/جنتی:کسی جرات توصیه ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، در سومین روز بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گزارشی از حضور اعضای این شورا در جلسات توسط صداوسیما منتشر شد. در این گزارش برخی اعضای حقوقدان و فقهای شورا به سخنانی پرداختند که در ادامه می‌آید.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به شورا فشار نمی‌آورند که چه کسی را تأیید و عدم تایید کنید؟ عنوان کرد: اصلاً چنین چیزهایی نیست و جرات نمی‌کنند و می‌دانند که این حرف‌ها در گوش ما نمی‌رود. از ابتدا تاکنون یک خط مستقیم را انتخاب کرده‌ایم و ادامه می‌دهیم.

آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورا بیان کرد: مباحث ما مثل همه مباحث جدی است و البته دوستانه.

هم‌چنین آیت‌الله خاتمی عضو فقها نیز در این‌باره گفت: آن‌چه نظر عزیزان است، به‌صورت کتبی می‌نویسند و نظرات عزیزان به‌صورت کاملاً محرمانه جمع‌آوری می‌شود.

مولابیگی عضو حقوقدان نیز در پاسخ به سوالی پیرامون میزان بی‌تعارف بودن نظرات شورای نگهبان اظهار داشت: شورا همیشه بر مبنای قانون عمل می‌کند و مبنای اصلی بررسی صلاحیت‌ها قانون اساسی و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات است.

پروین دیگر عضو حقوقدان نیز گفت: آن‌چه برای شورا مهم است، منافع و عزت ملی و حکمت است و حرمتی که باید برای قانون اساسی و آن‌چه وظایف و اختیارش است در آن چارچوب عمل می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌خراسانی دیگر عضو فقهای شورا درخصوص بررسی‌های صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: جریان‌ها و جناح‌بندی‌ها در این قصه هیچ دخالتی ندارند و معیار نیز شرع و قانون اساسی است.

آیت‌الله شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا طیف و جناح‌ها در بررسی‌ها فرق دارند؟ تصریح کرد: قانون ملاک ماست.

صادقی‌مقدم عضو حقوقدان شورا نیز در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه‌ی بررسی‌ها مشخص است؟ گفت: هیچ‌کس نمی‌داند که نتیجه چیست؛ چون هنوز بحث‌ها به‌اندازه‌ی کافی صورت نگرفته. هر پرونده مستقلاً بحث و رسیدگی می‌شود.

.

ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورا نیز گفت: هر تعدادی که شرایط را احراز کردند و احراز صلاحیت شدند، اعلام می‌شود.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی عضو فقها هم تصریح کرد: امیدواریم مردم هم راضی باشند و با انتخابات پرشور و پرشکوه، قدرت و صلابت ملت نشان داده شود.

کدخدایی عضو حقوقدان شورا در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌شود نتایج در پنچ روزِ اولیه‌ی مهلت قانونی شورای نگبهان مشخص شود؟ بیان کرد: هیچ‌وقت در طول این بیست و چندسالی که بنده در شورا بودم، این مساله قابل پیش‌بینی نبوده و البته تلاش اعضا این بوده که در اولین فرصت اعلام کنند ولی منوط به بررسی‌ها و تحقیقات است.

به گزارش ارز پرس، از 10 الی 14 خردادماه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم که به‌علت شهادت آیت‌الله رئیسی به‌وصرت زودهنگام و در تاریخ 8 تیرماه برگزار خواهد شد، 80 نفر نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.