مرکز پزشکی حج: زائران ایرانی جده آب بنوشند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس ، دکتر «سیدعلی مرعشی» امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اکثریت زایران کشورمان که وارد عربستان شده اند، مایعات کمی می نوشند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی به ویژه در روزهای پیش رو و ایام تشریق برای آنان خواهد شد.
وی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا در عربستان، نوشیدن آب و مایعات فراوان برای زائران ضروری است.

مرعشی، نوشیدن مایعات را برای جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز تاثیرگذار دانست.
رییس مرکز پزشکی تاکید کرد: زایران کشورمان چه آنهایی که در مدینه هستند و به مکه مشرف می شوند و چه زایرانی که از جده وارد مکه می شوند، حتما نوشیدن مایعات و به ویژه آب را فراموش نکنند.
رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر از همه حجاج ایرانی خواست در ایام پیش رو به سلامت خود توجه داشته باشند تا در ایام تشریق به بهترین نحو به اعمال و مناسک بپردازند.

ایام تشریق از هشتم تا سیزدهم ذی الحجه (26 تا 31 خرداد) را در بر می گیرد که در آن، زائران مسلمان برای مهمترین بخش از سفر خود یعنی انجام مناسک حج تمتع راهی مشاعر مقدسه (عرفات، مشعر و منا) می شوند. پیاده روی طولانی، وقوف و بیتوته ( زندگی در چادر یا فضای باز)، رجم (سنگ زدن به) شیطان، قربانی کردن و تراشیدن موی سر از مهمترین اعمال ایام تشریق است.
به گفته مرعشی، مرکز پزشکی حج و زیارت، تمامی شرایط لازم را برای خدمت رسانی مطلوب به زایران در شهرهای مکه و مدینه فراهم کرده و معاینه افرادی که نیاز به پزشک داشته باشند، بخوبی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی در مشاعر مقدسه به ویژه در منا هم انجام گرفته است و زایران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
مرعشی با بیان اینکه ویزیت تخصصی، خدمات پاراکلینیک، خدمات پرستاری، خدمات مددکاری و انتقال، ویزیت عمومی در مطب‌ها و حتی بستری نیز برای افرادی که نیاز به درمان دارند ، انجام می شود، خاطرنشان کرد: بحمدالله مشکل و بیماری عمومی خاصی در حال حاضر وجود ندارد و زایران کشورمان در سلامت کامل بسر می برند.

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.