بهره‌برداری از مخازن مشترک جزو دستاورد‌های انرژی دولت سیزدهم

مسلم صالحی نماینده مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار پلارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، درباره دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم و تأثیر فعال شدن این دیپلماسی بر توسعه تجارت نفت و گاز گفت: در دولت سیزدهم وزارت امور خارجه مخصوصاً در حوزه دیپلماسی انرژی بسیار فعال بود و این امر یکی از نقاط قوت دولت شهید رئیسی بورد.

صالحی در ادامه بیان کرد: دولت سیزدهم ارتباط بسیار خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه انرژی و تبادلات نفتی و گازی برقرار کرد. در حوزه انرژی با تفاهم نامه‌های خوبی که با کشور‌های مختلف منطقه و جهان منعقد شد مثل آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان و... توانستیم اقدام به توسعه تجارت نفت و گاز به انواع مختلف با این کشور‌ها کنیم.

این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه بیان کرد: این دیپلماسی نشان داد که هر جا کشور ما در میدان باشد و سیاست در کنار اقتصاد قرار بگیرد می‌توان کمک بسیار بزرگی در رشد تجارت نفتی و توسعه اقتصادی باشد.

صالحی ادامه داد: افتتاح سد‌های مختلف، بهره‌برداری از مخازن مشترک نفت و گاز از جمله اثرات توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بود.

این نماینده مجلس دوازدهم توضیح داد: در دولت رئیسی فروش نفت به بالای 1 و نیم میلیون بشکه در روز رسید، در صورتی که در شروع دولت کمتر از 300 بشکه در روز بود، این آمار نشان می‌دهد که در ظرف کمتر از 3 سال میزان فروش نفت افزایش چند برابری را با وجود تحریم‌ها داشته است.

صالحی ادامه داد: این دیپلماسی در حدی توسعه پیدا کرد که نفت ایران با وجود تحریم‌های مشتریان زیادی دارد. ‌امیدواریم که در دولت جدید هم این روند با حضور یک تیم قوی ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: افزایش تجارت نفت و گاز نتیجه فعالیت تیم دیپلماسی قوی در کشور است که دولت قبل هم باید این برنامه‌ها را در دستور کار داشته باشد و تعامل خوبی با کشور‌های همسایه برقرار کند تا به این وسیله بتوانیم تا حدودی به اقتصاد کشور رونق بدهیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.