قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/18

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشته اما در آستانه اولین افزایش هفتگی طی سه هفته گذشته قرار دارد. تاجران بیش از پیش احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا روند کاهش نرخ بهره را به زودی آغاز کند. این احتمال ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را پایین آورده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد افزایش به 2379 دلار و 43 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.35 درصدی به 2399 دلار و 20 سنت رسیده است.
ارزش دلار تا پایین‌ترین سطح طی 8 هفته گذشته پایین آمده و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم در روز پنجشنبه تا 4.275 درصد کاهش یافته است، یعنی پایین‌ترین رقم از اول آوریل. بدین ترتیب خرید طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌شود.

پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.
تاجران در حال حاضر منتظر اطلاعات نرخ حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود رشد اشتغال در آمریکا کمتر از متوسط 185 هزار شغلی باشد که اقتصاددان‌ها پیش بینی کرده بودند.
بدین ترتیب فدرال رزرو آمریکا قانع می‌شود با توجه به توقف روند صعودی تورم در حدود 3 درصد،  نرخ بهره را بزودی پایین بیاورد. ضعف بازار اشتغال به معنای افزایش قیمت طلاست.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
انتظار می‌رود قیمت طلا علیرغم کاهش تقاضای فیزیکی به یک رکورد جدید در سال جاری میلادی برسد.
عوامل مختلفی از جمله کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، خرید بالای بانک‌های مرکزی و تنش‌های ژئوپلیتیکی تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را در بیستم ماه مه به اوج 2449 دلار و 89 سنت رساند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.03 درصد افزایش به 31 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.10 درصدی 1008 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/70

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.