هنیه: هر پیشنهاد توافقی را مثبت و جدی بررسی می‌کنیم

در حالی که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم انتظار دارد تا فردا شنبه پاسخی از حماس دریافت کند، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: حماس و دیگر گروه‌های مقاومت با هرگونه توافق بر اساس توقف همه جانبه تجاوز، عقب‌نشینی کامل اشغالگران و تبادل اسرا برخورد جدی و مثبت خواهند داشت.

به گزارش ارز پرس، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: جنبش حماس با این موضع که نشان دهنده اراده ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها است، مذاکرات را مدیریت می‌کند.

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز گفت که مقاومت می‌خواهد در توافق تبادل پیشنهادی، آتش‌بس نهایی در غزه قید شود و موضوع به تفسیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یا واسطه‌ها واگذار نشود.

الهندی در گفت‌وگو با الجزیره با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که ایالات متحده برای رای گیری در مورد طرح آتش‌بس سه مرحله‌ای به شورای امنیت ارائه کرده است، تاکید کرد تلاش برای دور زدن این موضوع از طریق قطعنامه شورای امنیت خواند، فایده‌ای نخواهد داشت.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد این رژیم پیامی را به میانجیگران ارسال و اعلام کرده است که انتظار دارد تا فردا شنبه پاسخی از حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس بایدن دریافت کند.
 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.