ترور شهردار نصیرات/ بیش از ۲۰۰ شهید در ۵ روز در مرکز غزه

نیروهای اشغالگر با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای به نسل کشی در نوار غزه برای دویست و چهل و پنجمین روز متوالی ادامه می‌دهند.

به گزارش ارز پرس، خبرنگار المیادین گزارش داد که پنج تن از جمله ایاد المغاری، شهردار نصیرات در نتیجه حمله اشغالگران که ساختمان شهرداری را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، شهید شدند.

این در حالی است که دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص ترور شهردار نصیرات توسط ارتش اشغالگر تاکید کرد که این «جنایت جنگی با هدف ۲ برابر کردن بحران انسانی» است.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسؤول کامل این جنایت فجیع دانست و از همه کشورهای آزاد جهان خواست اشغالگری اسرائیل را در دادگاه‌ها و مجامع بین‌المللی به خاطر جنایات فجیعش و تحت فشار گذاشتن آن برای توقف نسل کشی که هشت ماه متوالی ادامه داشته است، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

همچنین به گفته خبرنگار المیادین، بر اثر بمباران هواپیماهای اشغالگران در ارودگاه الشاطی در شمال غرب غزه پنج فلسطینی شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک بودند.

نیروهای اشغالگر در شمال شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه دست به حملات زدند، علاوه بر این، توپخانه اشغالگران مناطق شرقی محله شجاعیه در شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

حمله هوایی جدید صهیونیست‌ها به اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

همچنین پس از اینکه یک برج مسکونی در مجاورت مدرسه محل اسکان آوارگان در دیرالبلح هدف قرار گرفت تعدادی شهید و مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه نیز از وجود شماری شهدا و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن بودند در نتیجه بمباران خانه‌ای در شرق این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر داد. پس از آن که هواپیماهای اسرائیلی گروهی از شهروندان را در منطقه خزاعه در شرق خان یونس هدف قرار دادند، پنج مجروح نیز به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند.

منابع فلسطینی نیز تاکید کردند در حملات صهیونیست‌ها به منزلی در شهرک عبسان الکبیر در شرق خان یونس تعدادی شهید و زخمی شدند که اکثرشان زن و کودک هستند.

شهر رفح در جنوب نیز به موازات بمباران نیروی دریایی از سوی قایق‌های اشغالگران در سواحل این شهر، شاهد حملات هوایی شدید به منطقه ساحلی المواصی است.

خبرنگار RT نیز گزارش داد که طی پنج روز گذشته بیش از ۲۰۰ فلسطینی در منطقه مرکزی نوار غزه بر اثر بمباران شدید و تهاجمات اشغالگران شهید شده‌اند.

این خبرنگار افزود نیروهای رژیم صهیونیستی خانه‌ای در نزدیکی مسجد السلام در محله الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند که در این حمله ۲ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ترور شهردار نصیرات/ بیش از ۲۰۰ شهید در ۵ روز در مرکز غزه

در این گزارش همچنین آمده است: ۲ نفر در بمباران نزدیک منطقه ابوهولی در جنوب دیرالبلح شهید شدند. آتش سوزی در حوالی دوربرگردان ابوالراس در اردوگاه البریج بر اثر شلیک توپخانه مداوم به این اردوگاه برای ساعت‌ها رخ داد. خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی تایید کرد که آتش سوزی در اردوگاه البریج در نتیجه گلوله باران شدید و مداوم توپخانه رژیم صهیونیستی از بامداد رخ داد.

خبرنگار الجزیره نیز در گزارش خود تاکید کرد: از صبح جمعه ۱۵ تن بر اثر حملات اشغالگران به مناطق مختلف مرکز غزه به شهادت رسیده‌اند.

این خبرنگار افزود در تیراندازی اشغالگران به بندر ماهیگیران در غرب رفح تعداد مجروح شدند.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هر ۱۰ کودک غزه، ۹ کودک به دلیل تداوم تجاوز، غذای لازم برای رشد سالم را ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

شهردار نصیرات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.