وزیر صهیونیست خواستار اعمال حکومت نظامی موقت در غزه شد

وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس امنیت عمومی (شاباک) روز جمعه گفت که ناکامی اطلاعاتی این رژیم در پیش‌بینی حمله هفت اکتبر گذشته «بسیار سنگین» بود.

به گزارش ارز پرس، آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس امنیت عمومی (شاباک) در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو افزود: «شکست اطلاعاتی بسیار سنگین است. خودمان را بر اساس نتایج آزمایش می‌کنیم. این در ارتش، شاباک، پلیس و موساد قابل قبول است اما در آزمایش نتیجه نمی‌تواند بدتر از آنچه در هفت اکتبر دریافت کردیم، باشد.»

وی ادامه داد: «هیچ کس در اسرائیل، نه در سطح نظامی، نه در شاباک، نه اطلاعات نظامی و نه حتی فالگیرها اطلاعی نداشتند که غزه برای حمله‌ای به این بزرگی در خاک اسرائیل آماده می‌شود.»

دیختر در مورد طرف‌های مسؤول این شکست گفت: «دولت، ارتش و شاباک، ارگان‌هایی هستند که هر کدام از زاویه‌ خود رابطه مستقیمی با شکست دارند.»

وی افزود: با تمام احترامی که برای رهبری سیاسی قائلم، در ساعت ۶:۳۰ صبح (هفتم اکتبر)، رهبری سیاسی آن نهادی نبود که بتواند داده‌های اطلاعاتی را ارائه کند و نمی‌دانست چگونه در دروازه‌ حصار ساخته شده که از آنجا رخنه‌ها ایجاد شده بود، بایستد. یک نهاد اصلی وجود دارد که ارتش با تمام نیروهایش است و بخش اطلاعاتی شاباک و اطلاعات نظامی نیز در کنار ارتش مسؤول هستند.

دیختر ادامه داد: این واقعیت که آنها ما را در عرض یک ساعت اشغال کردند، خود گویای واقعیت است، حتی در یوم کیپور (جنگ ۱۹۷۳)، سوری‌ها مدتی طول کشیدند تا به یک محل استقرار ما در بلندی‌های جولان برسند.

وی در توصیف حمله هفت اکتبر گفت: «هر کلمه‌ای برای آن مناسب است: شکست، بی‌توجهی، فاجعه، حادثه وحشتناک، عواقب وخیم.»

دیختر افزود: از زمان تأسیس دولت اسرائیل تاکنون چنین چیزی وجود نداشته و من این را به عنوان کسی که در جنگ یوم کیپور (اکتبر ۱۹۷۳) بودم می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: اصلا چنین رویدادی در اسرائیل و شاید در خارج سابقه نداشته که در یک روز ۱۲۰۰ نفر کشته شده باشند.

دیختر اشاره کرد: تعداد اسرائیلی‌هایی که در هفت اکتبر کشته شدند، بیشتر از تعداد کل کشته‌های ما در طول انتفاضه دوم (۲۰۰۰-۲۰۰۵) در مدت ۶ سال آن بود.

وی در پایان گفت: «ما باید غزه را تحت کنترل بگیریم و برای رسیدن به اهداف جنگ، حکومت نظامی موقت را در آنجا تحمیل کنیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.