حجم بمب‌های استفاده شده در غزه از جنگ جهانی دوم فراتر رفته است

یک گزارش مشترک تهیه شده توسط دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه، روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه هامبورگ اشاره به آن دارد که تعداد بمب‌های استفاده شده علیه نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست از تعداد بمب‌های مورد استفاده در جنگ جهانی دوم در مقایسه با شهرهای مختلف بیشتر شده است.

به گزارش ارز پرس، این گزارش حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با بیش از ۷۰ هزار تُن بمب نوار غزه را هدف قرار داده است. این میزان بمب از اکتبر گذشته علیه این منطقه استفاده شده که از تمام بمب‌های مورد استفاده در جریان جنگ جهانی دوم که در هر یک از شهرهای درگیر جنگ استفاده شد، بیشتر است.

در این گزارش مقدار بمب‌های استفاده شده به شرح ذیل آمده است:
نوار غزه: ۷۰۰۰۰ تن
لندن: ۱۸۳۰۰ تن (۱۹۴۰-۱۹۴۱)
هامبورگ: ۸۵۰۰ تن (۱۹۴۳)
درسدن: ۳۹۰۰ تن (۱۹۴۵)

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از ۷ اکتبر تاکنون ده‌ها هزار بمب، موشک و خمپاره به سمت این منطقه شلیک شده و ده‌ها هزار ساختمان را ویران کرده است که بر وضعیت زیست محیطی این منطقه تاثیرگذار بوده است.

وزارت بهداشت نوار غزه در گزارشی در فوریه گذشته از نتایج بررسی نمونه‌هایی از قربانیان جنگ خبر داده و تاکید کرد در اجساد آنها مواد سمی سنگین مانند اورانیوم مشاهده شده است که پیامدهایی مانند مسمومیت جنین و بد شکلی آن و احتمال عقیم شدن مردان یا زنان را به همراه خواهد داشت. این شرایط در پی استفاده اشغالگران صهیونیست از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در جنگ علیه نوار غزه پدید آمده است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد نوار غزه با خطر آلودگی آب به میزان ۹۷ درصد مواجه شده که نتیجه آن شیوع بیماری‌های خطرناک به ویژه بیماری‌های کلیوی است. در همین رابطه سامی لبد، رئیس بخش محیط زیست وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: آلودگی آب را باید به دو بخش تقسیم کرد، یکی آلودگی شیمیایی و دیگری آلودگی میکروبیولوژیک. آلودگی شیمیایی ناشی از افزایش عنصر کلراید، نیترات و شوری بیش از حد بوده که نیترات از همه آنها خطرناک‌تر است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.