افتتاحیه اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت در سوریه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، آئین افتتاحیه نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت ، با شعار "نقش شهدای خدمت در حمایت از جبهه مقاومت" همزمان با سالروز شهادت امام جواد( ع) در هتل داما دمشق برگزار شد. 

در این مراسم که جمعی از خانواده شهدای خدمت، تنی چند از نمایندگان مجالس ایران، لبنان، سوریه و عراق، نمایندگانی از گروه‌های مقاومت اسلامی، نماینده مقام‌معظم رهبری در سوریه ، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و فعالین سیاسی ، فرهنگی و رسانه ای کشورهای حوزه مقاومت حضور داشتند، از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و خالصانه مجاهدان در غربت بویژه شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان در حمایت و تقویت جبهه مقاومت تقدیر شد.

در ابتدای این نشست دکتر حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی در سوریه با خیر مقدم به حضار، این اجلاسیه را پاسداشت مجاهدان در غربت و بویژه امیر دیپلماسی مقاومت، شهید حسین امیر عبدالهیان خواند .  

در ادامه این نشست، دکتر سید محمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور شهید، در سخنانی، آرمان قدس را هدف غایی مجاهدین در غربت خواند و با اشاره به تعبیر دقیق دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شهید امیر عبدالهیان را وزیر خارجه جبهه مقاومت خواند.

دکتر حسن عزالدین نماینده مجلس لبنان هم با تجلیل از شهدای جبهه مقاومت، از مجاهدت و خدمات شهید امیر عبدالهیان در حمایت از جبهه مقاومت در عرصه های بین المللی، از مقاومت مظلومانه مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی در 8 ماه اخیر تجلیل کرد و آنان را مجاهدان و قهرمانان واقعی در عصر حاضر خواند که هرروز مظلومانه، در سکوت حاکمان و رسانه های غربی به شهادت می‌رسند. 

در ادامه طلا ناجی دبیر کل جبهه خلق فلسطین هم با بزرگداشت یاد و مقام شهدای خدمت بویژه شهید آیت الله رئیسی و شهید دکتر امیر عبدالهیان در حمایت از جبهه مقاومت ، از مقاومت مظلومانه مردم فلسطین در نوار غزه مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی  تجلیل کرد.

وی افزود: روزانه دهها زن و کودک و پیر و جوان در رفح و خان یونس و غزه کشته می‌شوند،  ولی رژیم صهیونیستی با حمایت سیاسی ، تسلیحاتی و رسانه ای  آمریکا و کشورهای غربی به کشتار مردم بیگناه در نوار غزه ادامه می‌دهند. 

در ادامه این جلسه آقایان حسین العامری نماینده مجلس عراق ، هادی المشهدانی  نماینده مجلس سوریه ، حجت الاسلام والمسلمین صالحی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی  هم در سخنان کوتاهی از نقش  و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت و حمایت همه جانبه ایشان از جبهه مقاومت تقدیر کردند.

سخنرانان از نقش آفرینی موثر سیاسی و تلاش‌های دیپلماسی شهید دکتر امیر عبدالهیان در مجامع جهانی در حمایت از جبهه مقاومت تجلیل کردند و با اشاره به نقش ممتاز و جهاد دیپلماسی وزیرخارجه شهید در حمایت از آرمان فلسطین و بویژه دفاع قاطع ایشان از مردم و رزمندگان جنبش اسلامی حماس در عملیات 7 اکتبر و محکومیت جنایات و نسل کشی صهیونیست ها در کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه، ایشان را وزیر خارجه فلسطین و مقاومت خواندند.

در پایان این مراسم،  لوح یادبود اجلاسیه مجاهدان در غدیر به خانواده شهید امیر عبدالهیان اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.