شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی به مرز 77000 نفر رسید

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، ستاد عملیات مکه تعداد زائران ایرانی تا بامداد امروز در سرزمین وحی را 76936 نفر و در جوار حرم نبوی را 10088 نفر اعلام کرد.

امسال قرار است حدود 87 هزار و 550 نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور یابند و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی این ایام را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، دربازه زمانی تا بامداد امروز 18 خرداد ماه 365 کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان وارد فرودگاه مدینه منوره شده‌اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر 50 هزار و 179 نفر می‌باشد.

زائران مدینه قبل 5 روز در شهر پیامبر اقامت دارند و با احرام بستن درمیقات شجره راهی مکه مکرمه می‌شوند و از تعداد ورودی‌ها به مدینه منوره، تاکنون 40 هزار و 91 نفر به مکه رهسپار شده‌اند.

بر اساس گزارش ستاد عملیات مکه، روند ورود زائران مدینه قبل پایان یافته است و ورود حجاج کشورمان از طریق فرودگاه جده به مکه به صورت طبیعی ادامه دارد و تا بامداد امروز 66 هزار848 زائر در جوار بیت‌الله الحرام اسکان یافته‌اند که 26 هزار و 757 نفر آنان از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده‌اند.

این گزارش حاکی است درحال حاضر 486 کاروان ایرانی در بیش از 60 هتل مکه مکرمه مستقر شده‌اند و از ابتدای اعزام‌های حج تا بامداد امروز 220 پرواز به فرودگاه مدینه و 123 پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.