دولت شهید رئیسی ناترازی بخش انرژی دولت قبل را اصلاح کرد

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، درباره میزان فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم گفت: در دولت روحانی وزیر نفت اعلام کرد که رسماً فروش نفت به طور کامل متوقف شده است. در انتهای دولت دوازدهم فروش نفت به 400 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده بود.

وی در ادامه بیان کرد: دولت سیزدهم با شرایط بسیار نابسامان دولت را مخصوصاً در حوزه انرژی تحویل گرفت، وزارت نفت در دولت روحانی در یک ناتوانی مطلق قرار داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه بیان کرد: اتفاق دیگری که افتاد این بود که در حوزه نفت و گاز مجموعاً 160 میلیارد دلار نیازمند توسعه بهسازی و به روز کردن سیستم‌ها بودیم تا تجهیزات مصرفی را اورهال کنیم که این بودجه را در اختیار نداشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دولت روحانی مواجه با یک خرابه‌ای در حوزه نفت و انرژی و ناترازی بی‌سابقه در حوزه تمام انرژی‌ها بودیم ولی در دولت رئیسی این مسیر اصلاح شد. در حوزه گازوئیل و بنزین نیز به دلیل اینکه در دولت روحانی اقداماتی انجام نشده بود ناترازی در این حوزه‌ها در دولت رئیسی چهره خود را بیشتر نشان داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه افزود: این ناترازی در ابتدای دولت رئیسی به حدی جدی بود که از 2 میلیارد دلار واردات سالانه بنزین و گازوئیل به 6 میلیارد دلار رسیدیم در عین حال دولت رئیسی در بحث فروش نفت و گاز با موفقیت خیلی خوبی توانست بحث فروش نفت را پیش ببرد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از جریان‌های مخالف دولت رئیسی و حتی معانددین تلاش کردند تا در حوزه‌های مختلف مثل عرضه و تقاضای ارز سو استفاده بکنند و به عنوان مثال از تحریم‌های بی‌سابقه ارزی ایران سوء استفاده کنند ولی در عین حال مدیریت دولت رئیسی مدیریت نسبتاً موفقی بود و این منحنی صعودی بسیار با شیب تند تورم را به حداقل رساند و شرایط ارزی کشور وضعیت خوبی پیدا کرد.

محبی نجم آبادی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این اقدامات خوبی در حوزه‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی انجام شد عملیات‌های جدید استخراج نفت انجام شد و به نتیجه رسید اتفاقات خوبی هم در این سال‌ها در این حوزه‌ها افتاد.

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر استفاده از توان دانش بنیان‌ها در صنعت نفت بود که در دولت رئیسی استفاده از تجهیزات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت و گاز رونق گرفت و این تجهیزات حتی در پالایشگاه‌های فراسرزمینی کشور‌های آمریکای لاتین و اوراسیا نیز ورود پیدا کرد.

این منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: در همین راستا هم مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد تا حمایت‌های جامع و کامل از شرکت‌های دانش بنیان انجام شود و فضایی برای دولت سیزدهم ایجاد شد تا از تولیدات این شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود و دولت نیز این قانون استقبال و حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان بالا رفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.