آخرین جزئیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مجموع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده از ابتدای عملیات حج در 24 اردیبهشت ماه تا غروب جمعه (18 خرداد) به زائران ایرانی در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه را بیش از 167 هزار و 400 مورد اعلام کرد.

به گفته وی، خدمات درمانی ارائه شده به زائران بیش از 134 هزار مورد در مکه و بیش از 32 هزار و 600 مورد در مدینه بوده است.

وی افزود: تعداد ویزیت در درمانگاه‌های ایرانی در مکه و مدینه نیز نزدیک به 22 هزار و 743 مورد است و علاوه بر این 5304 مورد ویزیت تخصصی و 67 هزار و 326 مورد ویزیت هم در مطب‌های مجموعه‌های اقامتی از مراجعه‌کنندگان انجام شده است. همچنین 8027 مورد خدمات پاراکلینیک، 55 هزار و 531 مورد خدمات پرستاری و 4332 مورد خدمات مددکاری و امداد و انتقال برای زائران انجام شده است.

مرعشی گفت: درحال حاضر 16 و 3 بیمار در بیمارستان‌های عربستان در مکه و مدینه و 20 بیمار دیگر هم در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری و خدمات درمانی دریافت می‌کنند و 29 بیمار هم در اورژانس بیمارستان هلال احمر در مکه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته دکترمرعشی؛ مرکز پزشکی حج و زیارت، شرایط جسمی زائران را مد نظر دارد و با توجه به گرمای هوا نکات لازم به آنان برای ایام تشریق اطلاع‌رسانی شده و به آنان توصیه شده است که نوشیدن مایعات فراوان را رعایت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

گفتنی است امسال 380 نفر به عنوان کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در نظر گرفته شده‌اند که این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و... هلال احمر هستند که در مراکز متعدد در دو شهر مکه و مدینه مستقرشده و خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.