افرادی که درختان را قطع کنند روانه زندان می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، مهدی چمران در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری بوستان شهدای خدمت و 210 پروژه شهرداری منطقه 10 که صبح امروز با حضور قیومی فرماندار تهران، سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران مجید باقری معاون شهردار تهران و مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه 10 برگزار شد، با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری بوستان شهدای خدمت گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران افرادی که اقدام به قطع یا خشکاندن درختان می‌کنند باید جرایمی را پرداخت کنند و احداث بوستان های جدید از محل اخذ جرایم قطع و خشکاندن درختان است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای انقلاب فرهنگی تاکید ویژه ای بر حفظ و حراست درختان دارد و علاوه بر پرداخت جرایم نقدی این افراد می‌توانند روانه زندان شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای چهارم مصوبه ای را داشتیم که از محل اخذ جرایم درختان به واسطه قطع و یا خشکاندن درختان؛ باغهای خصوصی و یا املاک شخصی تملک و تبدیل به بوستان عمومی شوند و بوستان شهدای خدمت یکی از این نمونه ها محسوب می‌شود.

چمران افزود: امیدواریم با برنامه ریزی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران باغهای خصوصی یا املاک تملک و تبدیل به بوستان های عمومی شوند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و بتوانیم سرانه فضای سبز را در مناطق کم برخوردار به میزان مناسب افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از ابرپروژه های این دوره از مدیریت شهری ادامه و امتداد بزرگراه یادگار امام است که از سال 82 ما به دنبال امتداد و ادامه این بزرگراه بودیم.

رئیس شورای شهر تهران بزرگراه یادگار امام را یکی از پروژه های کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: انشاالله با تکمیل این پروژه علاوه بر شهروندان و ساکنان منطقه 10 سایر شهروندان تهرانی نیز از این پروژه بهره خواهند برد.

به گزارش ارز پرس، مجید باقری در آیین بهره‌برداری از بوستان شهدای خدمت و 210 پروژه عمرانی ترافیکی و خدمات شهری شهرداری منطقه 10 که در قالب صدوبیست‌وپنجمین پویش امید و افتخار با حضور احمد قیومی؛ فرماندار تهران، مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران و مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه 10 و احمد علوی عضوی شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات ششمین دوره مدیریت شهری این است که مردم خودشان در انتخاب و اولویت‌بندی پروژه‌های محل زندگی خود مشارکت داشتند به شکلی که منطقه مردم 10 در طرح «من شهردارم» مشارکت بسیار خوبی را داشتند.

وی افزود: مردم منطقه 10 رتبه بالایی در مشارکت طرح «من شهردارم» کسب کردند و از این پس وظیفه شهرداری است که پس از تصویب بودجه پروژه‌های تعیین شده توسط مردم این مشارکت را پاس بدارند و در جهت اجرا و تحقق این پروژه‌ها گام بردارند.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه امروز تعداد زیادی از پروژه‌های طرح «من شهردارم» در منطقه 10 به بهره‌برداری رسید. امیدواریم با حمایت شهردار تهران و برنامه ریزی که انجام شده بتوانیم این پروژه‌ها را هرچه زودتر به ثمر برسانیم.

به گزارش ارز پرس، احمد قیومی؛ فرماندار تهران نیز در این مراسم با اشاره به وجود 1000 شهید منطقه 10 تهران اظهار کرد: این منطقه 1000 شهید تقدیم انقلاب کرده و به این ترتیب زمانی که گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مملکت این اقشار هستند به واقع در شهدایی که تقدیم انقلاب شده است این موضوع به روشنی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دولت شهید خدمت یعنی شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محبوب به عینه توجه به مشارکت مردم دیده می‌شود. آنچه که من از این شهید آموختم حضورشان در میان مردم بود که حضوری واقعی بود و اعتقاد داشتند امور را باید به مردم سپرد و کمک کردند فاصله مسئولین و مردم کم شود و این موضوع را یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی پایدار می‌دانستند.

فرماندار تهران تاکید کرد: در دل مردم بودند و از مردم بودن و تلاش واقعی برای این‌که حاکمیت به دست مردم برسد از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود. مردمی‌سازی دولت را مورد توجه قرار داده بودند و اعتقاد داشتند هرچه مردم مشارکت داشته باشند توسعه پایدارتری اتفاق خواهد افتاد. خوشبختانه امروز در شهرداری تهران نیز خدمت به مردم با قوت و جدیت پیگیری می‌شود و فضای مردمی‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه‌ها با اولویت‌بندی که توسط مردم انجام شده به مرحله اجرا می‌رسد و فضای مبتنی بر مشارکت مردم شکل گرفته است. طرح بزرگی به نام ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام که در سال‌ها قبل طراحی شده بود با قدرت پیگیری خواهد شد و این کلان پروژه شهری امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.