منصوری:اصلاح طلبان زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهند رفت

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در نشست خبری که صبح امروز شنبه 19 خرداد برگزار شد، طی سخنانی به تشریح آخرین تصمیمات تشکل انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخت.

منصوری در ابتدای اظهاراتش با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همرانشان در سانحه بالگرد گفت: اینکه ما منتقد عملکرد دولت هستیم نافی این نیست که دیدگاه‌های انسانی را کنار بگذاریم و از این بابت ابراز تأسف خودمان را نسبت به سانحه بالگرد آقای رئیس جمهور و همراهانشان را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ما در هر انتخاباتی بنا به ارزیابی که از جامعه داریم و همچنین ظرفیت‌های جریان اصلاحات ممکن است کنش متفاوتی در عرصه انتخابات داشته باشیم. در انتخابات 1400 تمامی کاندیدا‌های ما رد صلاحیت شدند و از این بابت اعلام شد که اصلاح طلبان کاندیدایی برای حضور فعال در انتخابات ندارند. در انتخابات 1402 نیز به واسطه محدودیت‌هایی که در قانون جدید انتخابات مجلس برای ثبت نام کاندیدا‌ها ایجاد شده بود، تصمیم بر این شد که جبهه اصلاحات از کاندیدایی حمایت نکند.

منصوری ادامه داد: اما در انتخابات این دوره به واسطه اینکه ما در شرایط ویژه‌ای قرار گرفتیم و فوت آقای رئیسی موجب شد که زمان محدودی برای رقابت‌های انتخاباتی داشته باشیم، به همین دلیل جلسات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود سال آینده برگزار شود، در ایام اخیر به شکل ویژه و فشرده‌ای برگزار شد.

رئیس جبهه اصلاحات در تحلیل این دوگانه که چرا در انتخابات 1402 اصلاح طلبان اعلام کردند که کاندیدایی برای مجلس ندارند ولی در انتخابات آتی ریاست جمهوری بخشی از راهبرد منعطف‌تر شده و تصمیم بر این شده تا این جریان نامزدی برای انتخابات داشته باشد، عنوان کرد: رویکرد انتخاباتی ما بستگی مستقیم به رفتار جامعه و احزاب و تحلیل نخبگان سیاسی دارد. بهترین حالت برای تمامی جریان‌های سیاسی این است که رقابتی آزادانه و عادلانه و منصفانه برای انتخابات فراهم شود تا تمامی گروه‌ها بتوانند ظرفیت‌های خود را برای اداره کشور به میدان بیاورند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که انتخابات ریاست جمهوری دارد ما به این نتیجه رسیدیم که اگر امکان فعالیت برای ما وجود داشته باشد، در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم. بر همین اساس ستاد انتخاباتی اصلاحات به زودی تشکیل خواهد شد تا کار‌های هماهنگی و اطلاع‌رسانی را انجام دهد.

منصوری با تأکید بر اینکه کاندیدا‌های نهایی اصلاح طلبان قطعاً از میان 3 نامزد نهایی خواهد بود که در جلسه روز گذشته ما انتخاب شدند، گفت: ما راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت و فارغ از کیفیت و ظرفیتی که کاندیدا‌های ما دارند اعلام می‌کنیم که این شورای نگهبان نیست که کاندیدای جریان اصلاحات را مشخص می‌کند. ما قبل از تأیید صلاحیت‌ها کاندیدا‌های خود را انتخاب کردیم که بر روی این راهبرد صحه می‌گذاریم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما به عنوان جریانی که می‌خواهیم در چهارچوب قانون فعالیت کنیم، عزم خود را برای مشارکت فعال در انتخابات نشان دادیم‌.

خبر در حال تکمیل است...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.