شناسایی بیش‌از ۳۶۲ هزار هکتار زمین در قالب شهرهای جدید ساحلی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: با ابتکار وزارت راه و شهرسازی و هم‌زمان با اجرای برنامه نهضت ملی مسکن و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصاد دریا محور، شرکت عمران شهرهای جدید کشور، اقدام به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در قالب شهرهای جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این مساحت علاوه بر ۱۰۲ هزار هکتار مساحت تأمین شده برای نهضت ملی مسکن بوده و بستری برای رفع دغدغه مردم و دولتمردان در خصوص تأمین زمین و مسکن پایدار برای سال‌های آتی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در سواحل جنوبی کشور، افزایش توان رقابتی کشور در اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد فرصت‌های پایدار برای توسعه شهری و روستایی در کشور از دستاوردهای این ابرپروژه ملی در آینده خواهد بود.

غفوری یادآور شد: طی یک سال گذشته، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی، مطالعات ساختاری فضای این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار، آماده شده و با تهیه طرح‌های اجرایی، مراحل عملیاتی آنها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در موج اول طی چهار سال آینده این سکونتگاه‌ها می‌تواند، پذیرای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت از اقصی نقاط کشور باشد، گفت: انتظار می‌رود در موج‌های بعدی، این سکونتگاه‌ها، بزرگ‌ترین کارگاه تولید مسکن و شهرسازی کشور و جاذب جمعیت چند میلیون نفری و فعالیت‌های گوناگون باشد.

به گزارش مهر، با اجرای این طرح علاوه بر تضمین تأمین نیاز آینده زمین و مسکن در کشور، متضمن توسعه پایدار اقتصادی و زیست‌محیطی کشور و جامعه محلی در بلندمدت خواهد بود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.