گفتمان اصلاحات نیاز به بروزرسانی و نوسازی دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس،  جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چرا قبل از اعلام شورای نگهبان، نامزدهای خود را معرفی کردید، گفت: ما به عنوان یک جریان سیاسی نامزدهای مشخصی داریم و باید از آنها حمایت کنیم. افراد دارای صلاحیت و شرایط را معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: ما خود را موظف نمی‌دانیم که نامزد خود را از بین افراد تایید صلاحیت شده انتخاب کنیم بلکه پیش از اعلام شورای نگهبان، نامزدهای خود را انتخاب کردیم. اگر نامزد واقعی خود را داشتیم، مشارکت فعال خواهیم داشت. بنای ما شرکت در انتخابات است اما انتخاباتی که همه جریانهای سیاسی در آن نامزد داشته باشند.

سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه تاکید کرد: نامزد نیابتی در جبهه اصلاحات اصلا مطرح نیست و نامزد نیابتی نخواهیم داشت. این راهبرد در جبهه اصلاحات مورد تایید همه اعضا قرار گرفته است. ما اگر نامزد داشتیم در انتخابات شرکت می‌کنیم. اگر قرار باشد افراد به اتهام اصلاح‌طلبی رد صلاحیت شوند، عملا 50 درصد حق انتخاب مردم‌ را سلب کرده‌اند. تنها تهدید علیه جبهه‌ اصلاحات این است که رقابت واقعی شکل نمی‌گیرد. به هر حال بنای ما مشارکت است‌ اما مشارکت در انتخاباتی که همه‌ جریان‌های سیاسی در آن نماینده داشته‌ باشند.

امام، در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی کمرنگ شدن ارتباط اصلاح طلبان با بدنه اجتماعی طرفدارشان و عدم اقبال به کاندیداهای اصلاح طلب در دو انتخابات گذشته عنوان کرد:  مسئول عدم‌ مشارکت و قهر مردم‌ با انتخابات، اصلاح‌طلبان نیستند که بخواهند این بحث را پاسخ بدهند.

وی افزود: ما هم معتقدیم که بروزرسانی و نوسازی گفتمان اصلاح‌طلبان لازم‌ است ولی اینکه دیگران اصلاح‌طلبان را با صخره ستبر مواجه کرده‌اند، دست‌ ما نیست. ما اول باید ارتباط مردم‌ با حکومت را بازسازی کنیم و اگر این بازسازی صورت‌ نگیرد، کاری از جریان‌های سیاسی بر نمی‌آید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.