جزئیات مفاد طرح آمریکا برای پساجنگ غزه از زبان رسانه صهیونیست

روزنامه صهیونیستی «تایمز» مفاد یک طرح آمریکایی را منتشر کرد که شامل دیدگاه واشنگتن برای پیشرفت در روند صلح پس از پایان جنگ غزه است و به ایجاد یک کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ در چارچوب ابتکارعمل صلح عربی اشاره می‌کند.

به گزارش ارز پرس، این روزنامه صهیونیستی فاش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال جلوگیری از ارائه چشم انداز بلندمدت توسط شرکای عرب خود برای حل و فصل صلح آمیز نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پس از پایان جنگ غزه است.

طبق این گزارش، طرح آمریکا چارچوب محدودتری را نسبت به طرح‌های گذشته ارائه می‌کند و به همین دلیل قطعاً با پاسخ منفی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه خواهد شد.

مفاد طرح آمریکا ۱۰ نکته را بیان می‌کند که مهمترین آنها «فراخوانی از جامعه بین‌المللی برای حمایت از بازسازی غزه و باز کردن گذرگاه‌ها برای تضمین سرازیر شدن جریان کمک‌ها بدون مانع» است.

این طرح همچنین بر رد تداوم مدیریت غزه توسط مقامات فعلی یعنی حماس و خلع سلاح آن به این بهانه تاکید دارد.

تایمز در ادامه نوشته است که طرح پیشنهادی واشنگتن همچنین خواهان عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از غزه بدون هیچ گونه تصرفی در اراضی آن و این بند اجازه بازگشت به فلسطینی‌های آواره در نتیجه جنگ را خواهد داد.

آمریکا در ادامه این طرح یکپارچگی غزه و کرانه باختری تحت رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین طی یک دوره انتقالی پس از جنگ را پیشنهاد کرده است.

طبق این گزارش، در ادامه طرح واشنگتن ازسرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و همچنین حمایت از ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل، بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ پیش‌بینی شده است.

تایمز در ادامه گزارش داد: این طرح آمریکایی همچنین شامل امکان عادی سازی روابط میان عربستان سعودی، سایر کشورهای عربی و اسرائیل با پیشرفت ملموس به سمت راه حل «2 دولتی» است.

ازجمله بندهای دیگر این طرح، ممنوعیت انجام اقدامات یکجانبه ازجمله توسعه شهرک سازی، پایبندی به تعهدات در نشست‌های سال گذشته میلادی در «عقبه» و «شرم الشیخ» است.

نقشه راه آمریکا همچنین بر حفظ وضعیت موجود در مسجد الاقصی و انجام اصلاحات در تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه‌های مختلف تاکید دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.