اجرای طرح 10گانه تحول در آراستگی شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حسین نظری درباره اجرای طرح‌های ویژه تحول در آراستگی شهر اظهار کرد: این طرح با توجه به اسناد فرادستی و تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست تهیه و آماده‌سازی شده است.

نظری در ادامه با بیان این که اولویت اول حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران، آراستگی و نظافت شهر است، گفت: تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست همچون تحول در نگهداشت شهر، تغییر در چهره شهر، ارتقاء سطح ایمنی و محیط زیست، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز و... از جمله اولویت‌های مهمی است که در این طرح به‌شکل ویژه‌ای دیده شده است.

وی اضافه کرد: لذا به‌منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی‌های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران طی سال جاری و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق 22گانه اجرایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اهداف این طرح را برشمرد و گفت: ارتقاء وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز و... از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی عناوین 10گانه طرح‌های ویژه آراستگی شهر را برشمرد و گفت: بهسازی خاک باغچه، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رفع نواقص سیستم‌های آبیاری، مرمت وسایل بازی کودکان، رفع ناایمنی بوستان‌ها، روشنایی و نظافت زیرگذر پل‌ها، حذف زوائد فیزیکی و پاک‌سازی برچسب و پوستر، پاک‌سازی زمین‌های بایر، بازپیرایی و واکاری باغچه‌های معابر فرعی، شست‌وشوی المان‌های شهری از عناوین این طرح است.

نظری ابراز کرد: در گام نخست یکی از طرح‌های 10گانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعیت خاک باغچه‌ها (باغچه آراسته) به مناطق 22گانه ابلاغ شده است، گفت: این طرح در دو محور اجرایی خواهد شد؛ محور نخست معابر و میادین اصلی و محور دوم معابر فرعی در  تمامی مناطق است.

به‌گفته نظری با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 9 طرح باقی‌مانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و ان‌شاءالله تا پایان امسال به مناطق ابلاغ و اجرایی خواهند شد، همچنین در جریان اجرای این طرح تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر در خصوص کیفیت و چگونگی اجرا قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.