گروه «دی‌۸» خواستار آتش‎بس فوری، دائمی و بی‌قیدوشرط در غزه شد

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه دی-‌8 با درخواست آتش‌بس فوری در جنگ غزه و تضمین پایبندی رژیم صهیونیستی، اجرای احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره این جنگ را خواستار شدند.

به گزارش ارز پرس، شورای وزیران خارجه گروه «دی‌۸» (گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه) امروز (شنبه) در پی نشست فوق‌العاده خود در استانبول درباره جنگ غزه، خواستار آتش‌بس «فوری، دائمی و بی‌قیدوشرط» در این جنگ و پایان دادن به خصومت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها شدند که در محاصره انسانی رژیم اشغالگر قرار دارند.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» که پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط این گروه جنبش مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر آغاز شد، بیش از هشت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند. 

بیش از ۳۶ هزار تن از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس ادامه دارد.

نشست فوق‌العاده این گروه از کشورهای اسلامی، امروز در استانبول برای بحث درباره بحران غزه و اتخاذ موضعی واحد در قبال جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برگزار شد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: وزرای کشورهای عضو در بیانیه‌ای مشترک با بیان این مطلب، از تمامی کشورها خواستند که پایبندی جدی اسراییل را به تدابیر قانونی در حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) تضمین کنند.

در این بیانیه آمده است: کشورهای دی ‌۸ بر حمایت تزلزل‌ناپذیر اعضا از مبارزات ملت فلسطین برای احقاق حقوق مسلم‌شان، عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و تمامی قطعنامه‌های مرتبط با آرمان فلسطین در مجامع بین‌المللی تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.