ارائه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز تأمین‌ اجتماعی

به‌ گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سازمان تامین اجتماعی با داشتن بیش از 46 میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند.

این گزارش حاکی است در بخش درمان مستقیم، سازمان تأمین‌ اجتماعی در حال حاضر بیش از 400 مرکز درمانی مشتمل بر 73 بیمارستان در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل 100 درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی ارائه می‌شود.

مطابق آمارهای رسمی سازمان تأمین‌ اجتماعی، در سال 1402 در مراکز درمانی ملکی تأمین‌ اجتماعی بیش از 67 میلیون ویزیت سرپایی بیمه‌شدگان به‌شکل کاملاً رایگان توسط پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان این مراکز انجام شده که با احتساب مراجعات به واحدهای خدمات پاراکلینیکی مثل درخواست‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و غیره که در این مراکز انجام شده، در مجموع تعداد کل خدمات سرپایی ارائه‌شده به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در سال گذشته بالغ بر 156 میلیون خدمت سرپایی بوده است.

در این سال همچنین 561 هزار عمل جراحی در این مراکز انجام شده که شامل اعمال جراحی کوچک، متوسط و بزرگ است. حدود 3400 عمل جراحی قلب و عروق در این مدت در این مراکز انجام شده که از اعمال جراحی بزرگ محسوب می‌شود و انجام این اعمال در بخش‌های دیگر نظام سلامت، هزینه‌های بسیار سنگینی برای بیماران دارد ولی در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی به شکل 100 درصد رایگان برای بیمه‌شدگان انجام می‌شود. اعمال جراحی دیگری که در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود شامل اعمال جراحی عمومی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی اعصاب، گوش و حلق و بینی و جراحی‌های دیگر است.

علاوه بر 80 بیمارستان ملکی، بخش درمان تأمین‌‌ اجتماعی مشتمل بر هفت مرکز درمانی هیئت‌ مدیره‌ای از جمله بیمارستان میلاد تهران و بیمارستان البرز کرج است که در سال گذشته حدود 100 هزار عمل جراحی در این مراکز برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی انجام شده است که این اعمال جراحی و سایر خدماتی که در این بیمارستان‌ها به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در این بیمارستان‌ها ارائه می‌شود نیز به شکل کاملاً رایگان است.

بنا بر اعلام سازمان تأمین‌ اجتماعی، در سال گذشته همچنین بیش از 44 میلیون خدمت دارویی در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی ارائه شده است. این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور، با تحت پوشش داشتن بالغ بر 46 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان مستقیم دارای 403 داروخانه است که با حضور و فعالیت 640 داروساز در مراکز درمانی ملکی سراسر کشور، به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه خدمت می‌کند.

سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین با تأکید بر این‌که توسعه خدمات و ظرفیت‌های بخش درمان از راهبردهای اصلی مورد توجه در بخش درمان این سازمان است، از بیمه‌شدگان این سازمان خواسته است برای بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های بخش درمان و انجام مطلوبتر فرایند ارائه خدمات سلامت، در موارد غیراورژانس از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌های تأمین‌ اجتماعی خودداری کرده و در مرحله اول به بالغ بر 320 مرکز درمانی سرپایی این سازمان در سراسر کشور مراجعه کنند. چنان‌چه در این مراکز و از سوی همکاران پزشک شاغل در این مراکز نیازی به مراجعه به سطوح بعدی نظام سلامت احساس شود، همکاران سازمان تأمین‌ اجتماعی در همان مراکز و در قالب نظام ارجاع، از مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی برای بیماران پذیرش خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.