گزارشگر سازمان ملل: مساله اسرا، بهانه تل‌آویو برای کشتار مردم غزه است

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین اذعان کرد که رژیم صهیونیستی برای مشروعیت‌بخشی به کشتار مردم غزه و گرسنه نگه داشتن آنها از اسرای خود سوء استفاده می‌کند.

به گزارش ارز پرس، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که از بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست آزاد شده ابراز رضایت دارد اما آزادی این چهار اسیر نباید به قیمت کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر از آنها توسط اسرائیل تمام می‌شد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی در ادامه افزود نظامیان اسرائیلی در جریان عملیات النصیرات که در یکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه مخفی شده بودند ثابت کرد که اسرائیل از مساله اسرا برای تداوم جنایت‌هایش در غزه سوء استفاده می‌کند.

این مقام سازمان ملل همچنین تصریح کرد رژیم صهیونیستی می‌توانست هشت ماه پیش که اولین پیشنهاد آتش‌بس و تبادل اسرا روی میز گذاشته شد، همه آنها را زنده و سالم آزاد کند اما تل‌آویو با پیشنهاد آتش‌بس مخالفت کرد چرا که روشن است که از ابتدا قصد داشت به بهانه اسرای‌ خود در غزه مرتکب کشتارجمعی شود و به نابود کردن این منطقه و ساکنان آن ادامه دهد.

در همین راستا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه تاکید کرد: صحنه‌های کشتار در النصیرات ثابت می‌کند جنگ در حال بدتر شدن است.

وی افزود: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه‌ای است که در حال حاضر نوار غزه تجربه می‌کند. 

اظهارات گریفیث پس از آن است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه از آزادی چهار اسیر صهیونیست در عملیاتی که نیروهایش در اردوگاه النصیرات انجام دادند، خبر داد.

در حالی که دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه روز شنبه تاکید کرد که تعداد قربانیان «کشتار اشغالگران» در اردوگاه النصیرات به ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.