تجمع هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در پاریس و لیون

تظاهرات طرفداران فلسطین که مخالف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند، هزاران تن را در شهرهای پاریس و لیون در فرانسه گرد هم آورد.

به گزارش ارز پرس، چندین هزار تن از جمله «ژان لوک ملانشون» رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و کاندیدای لیست همین حزب در انتخابات اروپا «مانون اوبری» روز شنبه در پاریس برای نشان‌دادن حمایت خود از فلسطینیان تظاهرات کردند.

تجمع هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در پاریس و لیون
ملانشون

به نقل از ب.اف.ام.تی.وی، طبق گزارش اداره پلیس فرانسه، این تظاهرات ۵۶۰۰ تن را گردهم آورد و «ریما حسن» فعال و حقوقدان فرانسوی-فلسطینی هم در این تظاهرات شرکت داشت.

تظاهرکنندگان از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به پاریس برای انتقاد از سیاست آمریکا در منطقه استفاده کردند و شعار «زنده‌باد مبارزات مردم فلسطین»، «اسرائیل قاتل، ماکرون همدست» سر دادند. معترضان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

تجمع هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در پاریس و لیون
تظاهرات حامیان فلسطین

معترضان همچنین خواستار حذف رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک پاریس (۲۶ ژوئیه - ۱۱ اوت) و پایان قراردادهای تجاری و فرهنگی با این رژیم شدند.

خانم جوانی که پرچم فلسطین بر دوش داشت، به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: «دولت فرانسه در نسل‌کشی مداوم مردم فلسطین همدست است، دولت اردوگاه استعمار را انتخاب کرده است، ما اردوگاه مقاومت را انتخاب کرده‌ایم.»

همچنین به گفته پلیس لیون، تظاهراتی در این شهر در حمایت از مردم غزه حدود ۳۵۰۰ نفر را گرد هم آورد. تظاهرکنندگان با شعار «مقاومت، غزه، لیون با توست»، در میدان «بلکور» در مرکز لیون تجمع کردند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.