درخواست لاپید از حزب بنی گانتس برای ترک کابینه نتانیاهو

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از حزب «اردوگاه رسمی» به رهبری «بنی گانتس» خواست از کابینه بنیامین نتانیاهو کناره‌گیری کند.

به گزارش ارز پرس، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: از حزب اردوگاه رسمی به رهبری بنی گانتس می‌خواهم کابینه شکست خورده بنیامین نتانیاهو را ترک کند. گانتس کسی است که باعث شده نتانیاهو در جایگاه نخست وزیری در این دولت بد باقی بماند. کابینه نتانیاهو دیوانه است. این کابینه دیوانه اجازه ورود کامیون‌های حامل کمک به غزه را می‌دهد و بعد وزرای همین کابینه شبه نظامیانشان را می‌فرستند تا مانع این کامیون‌ها شوند.

طبق گزارش الجزیره، لاپید گفت: کابینه نتانیاهو اهداف سیاسی شناخته شده‌ای در غزه یا لبنان ندارد. رهبر کسی است که مسؤولیت شکست را نیز بر عهده دارد نه اینکه فقط لاف بزند و تنها دستاوردها را به نام خود ثبت کند.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بنی گانتس خواست کابینه جنگ را ترک نکند.

گانتس در پاسخ به نتانیاهو گفت: با اینکه از دستاورد آزادی چهار اسیر خوشحال هستیم اما باید این را یادآوری کنیم که تمام چالش‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است، همچنان موجود است. ما باید درباره هر آنچه درست است مسؤولیت پذیر باشیم.

روزنامه معاریو به نقل از نزدیکان گانتس نوشت که کناره‌گیری وی از کابینه ظرف چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

رسانه‌های عبری زبان نوشتند گانتس طی امروز-یکشنبه- درخصوص موعد اعلام استعفایش از کابینه جنگ رایزنی‌های سیاسی انجام خواهد داد.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته بود که بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود شنبه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و استعفای خود را از کابینه اعلام کند بعد از خبر آزادی این چهار اسیر کنفرانس خود را به تأخیر انداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه مدعی شد چهار اسیر صهیونیست را از منطقه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه آزاد کرده است.

گانتس پیشتر از کابینه جنگ خواسته بود طرحی را برای دوره پساجنگ ارائه کند وگرنه از کابینه استعفا می‌کند. وی تا هشت ژوئن به کابینه مهلت داده بود.

حزب گانتس هفته گذشته لایحه‌ای را برای انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، در صورت سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات بنی گانتس بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.