انتشار گسترده اتهامات بی اساس سبب دلسردی مردم می‌شود

مهدیه شادمانی دکتری روابط بین الملل، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، در خصوص مساله اخلاق مداری در انتخابات پیش رو گفت:  رسانه نقش بسیار مهمی در آگاه سازی مردم در انتخابات دارد، اما متاسفانه در کشور ما گاها به وسیله‌ای برای بی اخلاقی‌های انتخاباتی تبدیل می‌شود که نتیجه آن نیز کاهش اعتماد، سرمایه مردم و در نهایت کاهش میزان مشارکت در انتخابات خواهد بود.

اتهامات کاندیداها به یکدیگر سبب دلسردی مردم به سازوکارهای انتخاباتی می‌شود

وی ادامه داد: انتشار گسترده اتهامات بی اساس یکی از مسائلی است که سبب دلسردی مردم به سازوکارهای انتخاباتی می‌شود. چرا که وقتی مردم می‌بینید این مطالب بدون برخورد محاکم قانونی، از سوی برخی کاندیداها مطرح می‌شود؛ گمان می‌برند این صحبت‌ها صحت دارد.

انتشار اخبار کذب علیه برخی کاندیداها توسط عده‌ای در فضای مجازی نوعی بی اخلاقی است

شادمانی با اشاره به اینکه برخی به جای اینکه هدفشان در راستای منفعت ملی باشد، منفعت حزبی و گروهی و حتی مادی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر عده‌ای در فضای مجازی مشغول منتشر کردن اخبار کذب و بی اساس علیه برخی کاندیداها هستند. این در حالی است که رهبر انقلاب 14 خرداد این لجن پراکنی‌ها را عامل به مخاطره افتادن آبروی ملی عنوان کردند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: رعایت منشور اخلاقی انتخاباتی که در قانون اساسی و رهنمودهای رهبری و حضرت امام (ره) وجود دارد باید مورد توجه همه کاندیداهای انتخابات قرار گیرد. محورهای این منشور، حرکت بر اساس قانون، تقویت روحیه نشاط ملی و ایجاد وحدت و همگرایی بین اقشار مختلف مردم است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر حفظ هیجانات هواداران و اطرافیان کاندیداها گفت: گاهی بیشترین ضربه به کاندیدا را هواداران و اطرافیان آن به او می‌زنند به همین خاطر حفظ و چگونگی رفتار آنها، مدیریت بیشتری را می‌طلبد. 

شادمانی استفاده نکردن کاندیداها از بیت المال و اموال نظام و دولت برای تبلیغات را بخش دیگر رعایت اخلاق انتخاباتی مطرح کرد و افزود: آقای رئیسی در این خصوص می‌تواند یک الگوی خوب برای نحوه حمکرانی کشور باشد. ما در مناظرات دوره قبل برخی تهمت‌ها و بی احترامی‌ها را از بعضی کاندیداها علیه آقای رئیسی شاهد بودیم؛ اما در پایان همه این توهین‌ها ایشان فقط به همین حرف بسنده کردند که من برای شما مغفرت آرزو می‌کنم.

وی در ادامه گفت: شهید جمهور زیرمجموعه هیچ حزبی نرفتند و نخواستند یک نگاه جناحی و منفعت حزبی پشت ایشان باشد، چرا که منفعت ملی تمام مردم و نظام را در نظر داشتند‌. بنابراین کاندیداها باید اخلاق انتخاباتی را بالا ببرند و باعث کاهش مشارکت و دلسردی مردم نشوند. تقوا را رعایت کنند و روند و روش آقای رئیسی را هم از لحاظ شخصیتی هم اجرایی سرلوحه کار خود قرار دهند.

حفظ تقوای سیاسی شامل کاندیداها و طرفداران آنها می‌شود 

این کارشناس سیاسی در پایان اظهار داشت: پروژه بگیران فضای مجازی که صرفا به فکر تامین مالی خود هستند، این روزها سعی در انتشار اخبار کذب و یا تهمت و افترا زدن هستند و به هیچ عنوان به فکر منفعت مردم و نظام نیستند. حفظ تقوای سیاسی فقط مختص کاندیداها نیست بلکه شامل طرفداران آنها نیز می‌شود و همه ما در پیشگاه خدا بابت آنچه به حق یا ناحق در مورد افراد می‌گوییم پاسخگو خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.