تقدیر عضو شورای شهر تهران از آسفالت‌ریزی در سطح معابر منطقه9

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، در جریان دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران ارائه گزارش محله‌گردی از محله شهید دستغیب در منطقه 9، توسط ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ارائه شد.

وی افزود: ناحیه 2 منطقه 3 سه محله استاد معین، هوشیار و شهید دستغیب را مدیریت می‌کند با 70 هزار نفر جمعیت یکی از دو ناحیه این محله است که بنده از محله شهید دستغیب با 22 هزار نفر جمعیت و 35 درصد بافت فرسوده بازدید کردم.

وی گفت: منطقه 9 شاید در ابتدا به نظر از مناطق کوچک پایتخت تلقی شود اما به دلیل وجود میدان آزادی و فرودگاه امام و محلات اصیل و قدیمی از مناطق مهم به شمار می‌رود و مسائل و مشکلاتی دارد که وقتی از کالبد آن عبور می‌کنیم، خود را نمایان می‌کند.

امانی با بیان اینکه در کل ناحیه 2 تعداد 189 پلاک در حال نوسازی است که اکثراً در این دوره در حال انجام است، افزود: پیمانکاران در مورد زمان صدور پروانه همچنان اعتراض دارند و از 4 سال دوندگی برای اخذ پروانه سخن می‌گویند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه به دلیل وجود معابر کوچک و تیرهای برق مزاحم، حفاری فاضلاب زندگی روزانه مردم و تردد عابران را با سختی مواجه کرده است، تصریح کرد: حدود 10 کیلومتر از سیستم فاضلاب منطقه 9 همچنان باقی مانده و این اطلاعاتی است که مردم اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود 70 تیر برق با وضعیت خطرناک در معابر تصریح کرد: علاوه بر مزاحمت در تردد، ممکن است با سقوط این تیرها به جان و مال مردم آسیب بزند. این تیرهای برق در نظافت معابر نیز مشکل ایجاد کرده و هرچند هماهنگی‌ها بین شهرداری و شرکت برق انجام شده اما متأسفانه پی‌کنی‌ها رها شده و درخت کنار تیر برق نیز در خطر خشک شدن قرار گرفته است.

امانی اضافه کرد: در طرح جدید نگهداشت شهر، یک پیمانکار باید از 11 شب تا 6 صبح معابر سه منطقه را پاکسازی کند. وقتی تفکیک پسماند را نیز به همین پیمانکار واگذار کنیم دست پاکبانان پلاستیک های بزرگی می‌بینیم که در حال جمع‌آوری پسماند خشک برای پیمانکاران هستند. به طور متوسط برای 9 کوچه محله یک مخزن وجود دارد و بر اساس شنیده‌ها قراردادها کاملاً حجمی است و هیچ الزامی برای حضور نیروهای انسانی در منطقه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه باکس‌های مربوط به اداره برق نیز علاوه بر تیرهای برق در سطح محلات وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری منطقه هم موضوع را پیگیری کرده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت نگهداشت درختان در منطقه نگران‌کننده و نیازمند طرح ویژه ای است، اضافه کرد: جمع‌آوری نخاله اطراف درختان و عدم هرس در زمان مناسب، درختان را تهدید می‌کند.

امانی با تأکید بر اینکه مردم از اجرای آسفالت در سطح معابر تقدیر می‌کردند، گفت: مشکلاتی همچون فاضلاب مانع این می‌شد که چنین اقداماتی دیده شود.

به گزارش ارز پرس، محمد رحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه 9 نیز در ادامه این جلسه، پس از ارائه گزارش ناصر امانی پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: عمده مشکلات موجود به شرکت آب و فاضلاب و اداره آموزش و پرورش برمی‌گشت و ما تاجایی که توانستیم برای انجام وظایف اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: شیب مناطق 2 و 5 به سمت منطقه 9 است و در زمان بارندگی، آب جاری به سمت منطقه 9 می‌آید و متاسفانه شبکه فاضلاب آن تکمیل نشده است. شرکت آبفا قبوض سنگین برای ما صادر می‌کند اما ما مجوز حفاری به آنها می‌دهیم بدون اینکه ریالی بپردازند.

مرتضوی با بیان اینکه در خیابان شهید دستغیب در سال 1401 و خیابان هاشمی در سال 1402 شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را اجرایی کرده‌ایم، افزود: پیاده‌روسازی و توزیع آسفالت متعاقب اجرای شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی انجام شده است.

شهردار منطقه 9 با تأکید بر اینکه در راستای اجرای پروژه‌های توسعه محلی، دو بازار میوه و تره‌بار، خانه محیط زیست، ایجاد مخزن آب اضطراری، ایمن‌سازی بوستان‌ها و هم‌سطح‌سازی مخازن پسماند در منطقه انجام شده است، اظهار کرد: مشارکت زیادی با مساجد و گروه‌های جهادی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن‌ها در سطح محلات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 89 درصد بافت این محله فرسوده است؛ در این دوره از مدیریت شهری روند نوسازی رو به رشد بوده و با توجه به آمار صدور پروانه، نوسازی و صدور پروانه در منطقه 9 در سه سال اخیر افزایش یافته است و منطقه در نوسازی بافت فرسوده حائز رتبه برتر شد.

مرتضوی با بیان اینکه علی‌رغم صدور دستورالعمل های معاونت شهرسازی به دلیل ابعاد املاک امکان صدور پروانه تک پلاک مقدور نیست، یادآور شد: وجود املاک قولنامه‌ای و همچنین عدم تأمین پارکینگ برای ساختمان‌ها از معضلات نوسازی به شمار می‌رود. وجود معارضین از جمله تیرهای برق نیز در این راستا چالش‌ساز است و باعث شده نوسازی سرعت کمتری داشته باشد.

شهردار منطقه 9 با پرداختن به تشکیل ستاد بازآفرینی منطقه گفت:مرتباً اعلام و مکاتبه کرده‌ایم که تیرهای برق مزاحم جمع‌آوری شود اما متأسفانه همکاری‌های لازم از ادارات مربوطه را شاهد نیستیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.