راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، در راستای اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهت تبدیل شدن به قطب انرژی دانشگاهی در کشور و بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای دانشکده مدیریت، علم و فناوری، رشته «اقتصاد انرژی» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد.

مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود: امروزه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور ناترازی در میزان عرضه و تقاضای انواع حامل‌های انرژی از قبیل گاز، برق، بنزین و گازوئیل می‌باشد که براساس آمار‌های رسمی در سال‌های آینده این روند تشدید خواهد شد. ساماندهی حوزه سیاستگذاری و اقتصاد انرژی در کشور نیازمند تربیت و نقش آفرینی نخبگان و استعداد‌های برتر است. به نظر می رسد که جامعه دانشگاهی در کشور بایستی نقشی پررنگ تر و فعال تر در این زمینه ایفا نماید.

مجیدپور گفت: در فضای فعلی، حتی شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه انرژی نیز فضای لازم برای ورود به فعالیت را ندارند. ناترازی انرژی که اکنون شاهد آن هستیم، ماحصل دهه ها برنامه ریزی ناصحیح در کشور بوده است که علاوه بر آثار سوء اقتصادی، پیامد‌های محیط زیست، سلامت و حتی امنیت انرژی را نیز به دنبال داشته است.

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری ضمن تقدیر از تلاشها و حمایتهای همه جانبه، رهایی رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با داشتن ظرفیتهای فراوان، ورود به عرصه انرژی را جزء اولویتهای راهبردی خود میداند و بر همین اساس رشته اقتصاد انرژی، برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مهرماه 1403، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن تقدیر از همکاری‌های انجام شده با دانشکده‌های فیزیک و مهندسی انرژی و مهندسی نفت، گفت: علاوه بر توسعه برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های تحقیقاتی دیگری نیز با همکاری دانشکده‌های دیگر در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.