معرفی انواع وام و تسهیلات بانکی در ایران

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری ارز پرس، با توجه به تورم‌های زیادی که در اقتصاد کشور وجود دارد، یکی از راه‌های خرید مایحتاج یا راه اندازی یک کسب وکار جدید، دریافت وام یا تسهیلات بانکی است. بانک رسالت، مهر ایران، ملی و ملت طرح های تسهیلاتی خوبی دارند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

وام‌های بانک رسالت

مدتی است که بانک رسالت خدمات خوبی در زمینه تسهیلات بانکی ارائه می‌کند و امکاناتی همچون افتتاح غیرحضوری حساب کار مشتریان این بانک را آسان کرده است. در حال حاضر دو تا از وام‌های این بانک مورد توجه قرار گرفته اند:

وام قرض الحسنه بانک رسالت

وام قرض الحسنه بانک رسالت در واقع یک وام با کارمزد ۲ درصدی است که بر اساس میزان سپرده و مدت زمان سپرده‎گذاری شما در بانک تعیین می‌شود. بیشترین میزان وام ۳۰۰ میلیون است که برای دریافت آن بایستی همین مقدار سرمایه را برای مدت حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه در همین بانک سپرده‎ گذاری کنید. در صورتی که سرمایه شما کمتر از این مقدار باشد، می‌توانید با ۶ ماه سرمایه‎ گذاری، به همان میزان وام دریافت کنید. همچنین با هر ماه خواب اضافه‌تر سپرده، ۲ قسط به طول مدت بازپرداخت افزوده خواهد شد.

وام بدون ضامن بانک رسالت

یکی دیگر از خدمات خوب بانک رسالت، ارائه وام بدون نیاز به ضامن است. اما برای انجام این کار بایستی بتوانید از بانک رسالت اعتبار ممتاز دریافت کنید. با دریافت این اعتبار دیگر نیازی به داشتن ضامن برای گرفتن وام نخواهید داشت. عدم سو سابقه، نداشتن چک برگشتی یا بدهی معوقه از جمله مواردی است که برای اخذ اعتبار ممتاز به آن‌ها توجه می‌شود.

برای انجام این اعتبارسنجی نیاز است که به سامانه مرآت مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اطلاعات درآمدی، سابقه بازپرداخت تعهدات و چک برگشتی از جمله عواملی هستند که در دریافت اعتبار ممتاز تأثیر دارند. مشخصاتی همچون دین، نوع سازمانی که فرد مشغول کار در آن است، سابقه بیماری یا تعهدات حمایتی در این امتیازدهی تأثیری ندارند.

معرفی انواع وام و تسهیلات بانکی در ایران

وام‌های بانک مهر ایران

بانک مهر ایران نیز مانند سایر بانک‌ها تسهیلات مختلفی را برای مشتریان فراهم کرده است. از جمله وام بانک مهر ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وام بانک مهر ایران تا سقف ۲۰۰ میلیون

یکی از وام‌های و تسهیلات بانکی بانک مهر ایران، وامی است که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه می‌شود. در صورتی که ۲۰۰ میلیون وام از این بانک دریافت کنید در هر ماه بایستی حدوداً ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. برای دریافت این وام بایستی سپرده خود را برای ۳ ماه در این بانک قرار داده و سه ضامن نیز معرفی نمائید.

طرح سه در یک بانک مهر ایران

در این روش از دریافت تسهیلات فوری شما با یک سپرده‎ گذاری می‌توانید ۳ نمونه از تسهیلات بانکی را دریافت کنید اما چگونه؟

فرض کنید که شما ۱۰۰ میلیون تومان را در سپرده ویژه اجتماعی بانک مهر ایران سرمایه گذاری کرده اید. پس از اینکه پرونده شما تشکیل شد، طی یک روز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را با کارمزد سالانه یک درصد دریافت به شما اعطا خواهد شد. همزمان با همین وام می‌توانید تسهیلات دیگری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با کارمزد سالانه ۴ درصد دریافت کنید. البته این امکان برای‌تان وجود دارد که امتیاز هر دو وام را به آشنایان خود واگذار نمائید. بعد از اینکه این دو وام تسویه شد می‌توانید وام دیگری را تا سقف مجاز بانک و با کارمزد سالانه ۴ درصد دریافت نمائید.

تسهیلات امتیازی مهر ایران

در این نوع از تسهیلات بانک مهر ایران با توحه به میانگین گردش حساب خود می‌توانید وام دریافت کنید. هر چقدر که میانگین حساب شما بیشتر باشد، وام خود را در زمان کوتاه تری دریافت خواهید کرد. در حال حاضر سقف این وام ۳۰ میلیون تومان با کارمزد تا ۴ درصد است.

وام خرید کالای بانک مهر ایران

بانک مهر ایران، کارت اعتباری را برای خرید کاملاً تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با سود ۴ درصد اعطا می‌کند. شما می‌توانید کالاهای مدنظر خود را از فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد بانک مهر ایران است، خریداری کنید. بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه است و برای دریافت آن بایستی یک ضامن رسمی نیز به بانک معرفی نمائید.

وام‌های بانک ملی

از جمله وام‌هایی که در بانک ملی اعطا می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیلات صدف بانک ملی

با استفاده از این وام بانک ملی می‌توانید بعد از ۶ ماه حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۱ تا ۱۸ درصد دریافت نمائید. در صورتی که وام شما تا ۵۰ میلیون تومان باشد، یک ضامن کافی خواهد بود. اما برای دریافت وام بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به ۳ ضامن نیاز است.

وام آنی بانک ملی

با استفاده از این طرح می‌توانید با سود ۱۷ درصد تا سقف ۵ میلیارد تومان وام بگیرید. برای این تسهیلات سپرده شما تا ۶۰ ماه مسدود خواهد شد و تا زمانی که تسویه کامل انجام شود، نزد بانک باقی خواهد ماند.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملی

افرادی که به دنبال وام بدون ضامن هستند، این تسهیلات برای آن‌ها مناسب خواهد بود. البته بانک ملی این وام بدون ضامن را به افرادی می‌دهد که حقوق یا مستمری خود را از بانک ملی دریافت می‌کنند. در صورتی که این شرایط را داشته باشید می‌توانید بدون نیاز به ضامن و صرفاً با استفاده از نامه اعتبارسنجی بانک مرکزی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید. بازپرداخت این وام به صورت ۴۸ ماهه هست و برای دریافت آن نیاز به افتتاح حساب قرض ‎الحسنه دارید. همچنین هزینه‌های جانبی آن نیز ۱ میلیون و صد هزار تومان است که بایستی پرداخت شود.

معرفی انواع وام و تسهیلات بانکی در ایران

وام‌های بانک ملت

بانک ملت نیز تسهیلات کوچک و بزرگی را برای مشتریان خود در نظر گرفته که به شرح زیر است:

طرح پذیرندگان بانک ملت

در این وام افراد می‌توانند تا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد وام دریافت کنند. برای دریافت چنین وامی از بانک ملت نیاز به سند ملک و پروانه کسب نیاز است. مدت زمان مورد نیاز برای خواب سپرده ۳ ماه بوده و مسدودی سپرده نیز ندارد. حداکثر زمان بازپرداخت نیز ۴۸ ماه است. فرد وام گیرنده نبایستی به بانک بدهکار باشد و نداشتن چک برگشتی نیز از دیگر شرایط دریافت آن است. همچنین وام ‎گیرنده بایستی درگاه متصل به شرکت به پرداخت ملت را هم داشته باشد.

طرح شایان بانک ملت

در این طرح با افتتاح حساب بین ۱ تا ۱۲ ماه می‌توانید تا دو برابر میزان سپرده خود و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید. سود این تسهیلات ۸ درصد است و برای دریافت آن نیاز به ضامن رسمی و اعتبار شغلی است. حداقل میزان سپرده نیز ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

ما در این نوشتار سعی کردیم تا شما را با انواع تسهیلات و روش دریافت وام در بانک‌های مختلف آشنا کنیم. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می‌توانید سری به سایت بانک اول بزنید و با جزئیات بیشتر این تسهیلات آشنا شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری ارز پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.